پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 12:58

ایجاد سیستم تهاتر موازی برای رفع موانع صادرات و واردات بین ایران و روسیه

مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در دیدار با رئیس مرکز صادرات روسیه پیشنهاد کرد تا سیستم تهاتر موازی برای رفع موانع صادرات و واردات کالاهای صنعتی بین ایران و روسیه ایجاد شود.

ایجاد سیستم تهاتر موازی برای رفع موانع صادرات و واردات بین ایران و روسیه
به گزارش حاشیه صنعت به  به نقل از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ، بابک احمدی در دیدار با رئیس مرکز صادرات روسیه در حاشیه هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و روسیه در تهران راهکارهای گسترش همکاری های صنعتی را بررسی کرد.
رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در این دیدار با اشاره به تجارب همکاری های گذشته در حوزه های مختلف، برگسترش همکاری دو جانبه در امر صادرات و واردات ماشین آلات و تجهیزات صنعتی تاکید کرد.
احمدی با اشاره به مشکلات بانکی و مالی ، سیستم تهاتر موازی برای صادرات و واردات ماشین آلات و تجهیزات صنعتی را پیشنهاد کرد و گفت : بر اساس این مدل سازو کاری تعریف می شود که مشکلات تبادلات مالی مرتفع می شود .
وی هدف از ارائه این پیشنهاد را رفع نیاز های صنعتی دو کشور عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد: این پلتفرم هر چه زودتر عملیاتی شود تا با اجرایی شدن زودتر آن ، تجار و فعالان اقتصادی و صنعتی نیز علاقمند به مشارکت در این مدل همکاری شوند.
رئیس مرکز صادرات روسیه هم در این دیدار با اشاره به شناخت مشترک دوجانبه ، از گسترش همکاری های صنعتی و تجاری بین ایران و روسیه در قالب پلتفرم پیشنهادی استقبال کرد و گفت: این پیشنهاد به مکانیزم مرکز صادرات روسیه هم نزدیک است.
ورونیکا نیکیشینا با بیان اینکه مرکز صادرات روسیه از طریق ایدرو اطلاعات لازم از جمله نوع ماشین آلات و تجهیزات و شرکت های ایرانی را دریافت خواهد کرد، گفت: تعیین نرخ مبادله روبل و ریال و چرخه زمان تسویه حساب از مسائل مهم در بررسی این پیشنهاد است .
رئیس مرکز صادرات روسیه همچنین ابراز امیدواری کرد جزیئات این پیشنهاد در نشست آتی کارشناسان دو طرف مورد بررسی قرار می گیرد.

لینک کوتاه : http://hashiyehsanat.com/?p=9606
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)