دوشنبه 14 اسفند 1402 - 11:51
پشت پرده بازار سیاه قطعات خودروهای کرمان موتور

نارضایتی مشتریان از خرید محصولات کرمان موتور

مصرف کنندگان محصولات کرمان موتور با چالش های عجیبی روبرو شده اند. این شرکت اعلام کرده برخی قطعات کی ام سی را موجود ندارد و مشتریان باید چندماه منتظر واردات قطعات جدید از چین باشند یا با پول بیشتر از بازار سیاه تامین کنند

“به گزارش  حاشیه صنعت به نقل از مردم سالاری آنلاین،به تازگی عرضه خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه کلید خورده و در آن محصولاتی از کره، ژاپن و… عرضه شده اند اما قیمت این خودروها تفاوت چندانی با محصولات مونتاژی چینی که هم اکنون با قیمت های سرسام آور در بازار عرضه می شوند ندارد.موضوع گرانی خودروهای چینی در بازار ایران از نگاه بسیاری از کارشناسان به لابی های کرمان موتور برمی گردد که اردیبهشت سال ۱۴۰۲ در مقابل شورای رقابت ایستاد و تهدید کرد که اگر به خواسته اش درباره قیمت خودروها جامه عمل پوشانده نشود  تولید محصولات خود را متوقف خواهد کرد.
‌در آن زمان برخی مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت هم پشت این خودروساز درآمدند که باید شورای رقابت به قیمت گذاری توسط اینن شرکت عمل کند. همین اتفاق هم افتاد و کرمان موتور به یکباره محصولات خود را بیش از تورم گران کرد و حالا مصرف کنندگان چوب انفعال دستگاه های نظارتی را می خورند.

چالش مشتریان در خدمات پس از فروش کرمان موتور
به تازگی مصرف کنندگان محصولات کرمان موتور با چالش های عجیبی روبرو شده اند. این شرکت اعلام کرده برخی قطعات کی ام سی را موجود ندارد و مشتریان باید چندماه منتظر واردات قطعات جدید از چین باشند. از طرف دیگر همین موضوع به شاگردی برای ایجاد بازار سیاه شده است. البته برخی مشتریان گزارش کرده اند که کارمندان کرمان موتور خودشان در بازار این قطعات دستی دارند و به آنهایی که حتی هنوز گارانتی خودرو آنها پایان نیافته است پیشنهاد می دهند که اگر در اسرع وقت  می خواهند مشکل خودروی آنها برطرف شود تامین قطعات را به آنها بسپارند. البته با قیمت های بالاتر!

قطعات یدکی محصولات در نمایندگی موجود نیست

یکی از مشتریان کرمان موتور که فقط چند ماه قبل خودرو خود را از نمایندگی دریافت کرده بود در  گفتگو باخبرنگار ما گفت:خودرو کی ام سی بنده که فقط۲۰هزار کیلومتر کارکرده بود در حین مسافرت کویل ماشین ازکارافتاد و مجبور شدم به نمایندگی کرمان موتور در رشت مراجعه نمایم.که متاسفانه بعداز دو روز دوندگی از طریق نمایندگی اعلام شد که قطعه مزبور موجود نمی باشد ولی باقیمت گزافی خارج از گارانتی می توانیم خودرو شما راتعمیر و تحویل دهیم که مجبور شدم مبلغی راپرداخت و خودرو را تحویل بگیرم.حال این سوال مطرح هست که کرمان موتور اگر قطعات خودرو مونتاژی خود راندارد پس این قطعات در بازار آزاد به چه صورتی عرضه شده است.و مسولیت گارانتی محصولات کرمان موتور به عهده چه مرجعی می باشد؟و سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده در این آشفته بازارخودرو چه نقشی دارد؟

محصولات کرمان موتور خراب شود مالک خودرو باید به اندازه یک بنز هزینه کند
در شرایط کنونی هر خودرویی از محصولات کرمان موتور خراب شود مالک خودرو باید به اندازه یک بنز هزینه کند و همین مسئله موجب شده عملا خودروهای کرمان موتور در بازار هم چندان مورد استقبال قرار نگیرند. هرچند برخی فعالان بازار معتقدند که کرمان موتور با عرضه نکردن و بازی فروش اقساطی سعی دارد قیمت محصولات خود را بالا ببرد اما در واقعیت مصرف کننده رضایت چندانی از این محصولات و خدمات پس از فروش آن ندارد.در حال حاضر برای جلوگیری از خسارت بیشتر به مصرف کنندگان نه تنها تعزیرات باید ورود کند و نسبت به قیمت قطعات محصولات کرمان موتور نظارت بیشتری داشته باشد. بلکه وزارت صنعت، معدن و تجارت هم باید به چگونگی خدمات پس از فروش این شرکت ورود کند تا در صورت تخلف با جریمه سنگین چنین مدیرانی که از طریق گران‌فروشی و انحصار در عرضه قطعات به دنبال ثروت اندوزی هستند مجازات کند.

لینک کوتاه : http://hashiyehsanat.com/?p=9500
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)