یکشنبه 10 دی 1402 - 11:52
سیاه‌کلی:

هزینه اینترنت با حقوق عموم جامعه همخوانی ندارد

عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه تقریبا در سایر کشورها کمتر از یک درصد از حقوق خانوار هزینه اینترنت می‌شود این در حالی است که این عدد در کشور ما ۱۰ درصد است، گفت: اگر اینترنت در ایران ارزان است، باید میزان دارایی و ثروت اپراتورها در روز نخست فعالیت با اکنون مقایسه شود، این ثروت از کجا آمده است؟

به گزارش حاشیه صنعت به نقل از  خبرگزاری خانه ملت ،لطف اله سیاه کلیدرباره افزایش قیمت اینترنت، گفت: تقریبا در سایر کشورها کمتر از یک درصد از حقوق خانوار هزینه اینترنت می‌شود این در حالی است که این عدد در کشور ما ۱۰ درصد است، البته آقایان بیان می‌کنند که اینچنین نیست که با جستجو در اینترنت به راحتی این موضوع مشخص خواهد شد، البته هزینه اینترنت در ایران نسبت به حقوق ۱۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شده حال آنکه حقوق برخی افراد کمتر از ۱۰ میلیون تومان است؛ بنابراین باید نسبت حقوق به هزینه اینترنت در ایران مانند سایر کشورها رعایت شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که افزایش قیمت اینترنت را چه مسئله‌ای را حل می‌کند؛ سرعت اینترنت را افزایش می‌دهد؟ یا تراکنش به درستی محاسبه می‌شود؟ اضافه کرد: در حال حاضر مردم بسته ۵ گیگی خریداری می‌کنند اما این بسته یک روزه به اتمام می‌رسد، در واقع مردم نمی‌دانند که ۵ گیگ اینترنت مصرف کردند یا یک گیگ؛ یک نرم افزار باید روی موبایل نصب شود تا مردم بتوانند میزان مصرف خود را بسنجند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به تراکنش داخلی و خارجی، تصریح کرد: بخشی از فعالیت مردم در فضای مجازی داخلی است به طور مثال مردم امور بانکی را پیگیری می‌کنند بنابراین بخشی از مصرف اینترنت داخلی و بخشی دیگر بین‌المللی است در این شرایط باید به این پرسش پاسخ داده شود که این موضوع را چه کسی تفکیک می‌کند، با چه سیستمی کاربر می‌تواند میزان ترافیک مصرفی داخلی و بین‌المللی را تشخیص دهد؟

سیاه‌کلی کیفیت اینترنت را یکی دیگر از موضوعاتی دانست که باید مورد توجه قرار گیرد و افزود: در حال حاضر در برخی مواقع ناچاریم، یک فایل را چندین بار آپلود کنیم که تا به دست گیرنده برسد، آیا افزایش قیمت اینترنت، سرعت، کیفیت و تراکنش اینترنت را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟

وی با بیان اینکه اگر اینترنت ارزان است باید میزان دارایی و ثروت اپراتورها در روز نخست فعالیت با اکنون مقایسه شود، این ثروت از کجا آمده است؟ بنابراین فعالیت در این حوزه صرفه اقتصادی دارد، تصریح کرد: ما به حقوق مشتری در این حوزه توجه نداریم زیرا همان‌گونه که هنگام خرید شکر، مشتری می‌تواند میزان کالای خریداری شده را به راحتی ببیند، باید امکان ارزیابی اینترنت خریداری شده نیز وجود داشته باشد، چرا اپراتورها امکان این موضوع را فراهم نمی‌کنند؛ در اسلام به این موضوع، غش در معامله می‌گویند؛ چه کسی با آن‌ها به دلیل سال‌هایی که کم فروشی کردند برخورد می‌کند؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه تا زمانیکه به این پرسش‌ها پاسخ داده نشود با افزایش قیمت اینترنت مخالف هستم، افزود: اما اگر اپراتورها متعهد شوند که مشتری از کیفیت و میزان اینترنت مصرفی آگاه شود و مطمئن باشد که دچار خسارت نمی‌شود و از سرعت مناسب برخوردار خواهد شد، بنده نیز بیان می‌کنم که افزایش قیمت اینترنت برای کمک به اپراتور صورت گیرد، شرط معامله این است که طرفین رضایت داشته باشند، آیا مردم اکنون از بسته‌های اینترنتی راضی هستند؟ مردم از این معامله رضایت ندارند.

لینک کوتاه : http://hashiyehsanat.com/?p=9036
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)