یکشنبه 19 آذر 1402 - 14:51

خودروهای برقی که وارد ایران خواهند شد، چقدر در کشور سازنده محبوب هستند؟

با انتشار آمار فروش خودروهای برقی در ۱۰ ماهه نخست سال میلادی، بازار ایران با حساسیت بیشتری اخبار خودروسازان برقی را دنبال خواهد کرد چرا که برخی نام‌های آشنا در ایران، اوضاع خوبی در کشور سازنده ندارند.

خودروهای برقی که وارد ایران خواهند شد، چقدر در کشور سازنده محبوب هستند؟

به گزارش حاشیه صنعت ، در لیست خودورهای برقی وارداتی، نام محصول آریزو۵(EV) دیده می‌شود. این محصول را شرکت مدیران خودرو به ایران می‌آورد که در ۱۰ ماهه سال گذشته میلادی تنها ۵۲۶۶ دستگاه فروخته است. این خودرو در حالت مطلوب توانایی پیمایش ۴۰۱ کیلومتر با هربار شارژ کامل دارد.
ونوسیا D60 EV PLUS توسط مکث موتور وارد کشور می‌شود. قرار است تا ونوسیا با ظرفیت باتری ۴۷ کیلوواتی وارد بازار شود. این خودرو با هربار شارژ کامل توانایی ۴۲۰ کیلومتر پیمایش را دارد. فروش این محصول در مدت زمان مورد اشاره، بهتر از محصول منتخب مدیران خودرو بوده اما چندان قابل اعتنا نیست. این خودرو در این مدت ۱۳۵۰۰ دستگاه به فروش رسیده است.
در بخشی از این لیست نام محصول برقی منتخب سایپا، چانگان ایدو۴۶۰ دیده می‌شود. چانگان برقی به مجموعه باتری با ظرفیت ۴۷.۷۸ کیلووات ساعت مجهز است، که شعاع حرکتی برابر با ۴۰۱ کیلومتر را فراهم می‌‌کند. این خودرو در مدت زمان مورد اشاره تنها ۹۵۰۰ دستگاه فروخته است.
خودرو برقی JMEV GSE که حاصل همکاری دو گروه خودروسازی جیانگلینگ (JMC) و رنو (RENAULT) است و به ایران می‌آید، و ایران خودرو برای واردات آن برنامه ریزی کرده است نیز در این لیست دیده می‌شود که با فروش ۱۸۵۷ دستگاه طی ده ماه، عملکرد غیرقابل قبولی از خودش نشان نداده است.
‏E-QM5 از دیگر خودروهایی است که در این گزارش نام آن به چشم می‌خورد با این تفاوت که با فاصله محسوسی عملکرد بهتری نسبت به تمامی رقبای داخل ایرانی خود دارد و در مدت زمانی که خودروهای برقی چینی (که قرار است به ایران بیایند) کمتر از ۲۰ هزار دستگاه فروخته‌اند، هونگچی موفق به ثبت رکورد ۶۰هزار دستگاه شده که نشان می‌دهد، این برند و این محصول جایگاه نسبتا خوبی بین چینی‌ها دارد. EQM5 با هربار شارژ کامل می‌تواند ۴۳۱ کیلومتر پیمایش داشته باشد که در این شاخص نسبت به رقبای خود برتری دارد. برند بی ام کارز (BM CARS) وارد کننده این محصول است.
با توجه به رویکرد ویژه دولت سیزدهم و وزیر صمت و کشور به برقی سازی حمل و نقل عمومی درون شهری، سازمان شهرداری‌ و تاکسیرانی طرح توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی برقی به ویژه تاکسی را در دستور کار قرارداده اند. از این قضا دولت و سازمان تاکسیرانی باید به آمار فروش شرکت‌های خودروساز چین و استفاده از این خودروها در سطح جهانی توجه کنند تا با انتخاب نادرست مشکلات دو سویه برای رانندگان و مردم پیش نیاید.

لینک کوتاه : http://hashiyehsanat.com/?p=8917
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)