چهارشنبه 24 آبان 1402 - 10:29
اشتباه عجیب برخی خودروسازان در پلاک گذاری

پلاک‌ خودروهای چهارمحال و بختیاری‌ها به نام کهگیلویه و بویراحمدها!

برخی از خودروهای مردم استان کهگیلویه و بویراحمد با پلاک استانی دیگر برای خریداران ارسال شد.

پلاک‌ خودروهای چهارمحال و بختیاری‌ها به نام کهگیلویه و بویراحمدها!

به گزارش حاشیه صنعت به نقل از ایسنا، برخی از خودروهای صفر کیلومتر مردم استان کهگیلویه و بویراحمد که از شرکت‌های خودرویی خریداری شده اند در اقدامی عجیب با پلاک استان چهارمحال و بختیاری برای خریداران ارسال می‌شود که این مساله مشکلاتی را برای مردم این استان درست کرده است.

جالب این مساله اینجاست که نمایندگی های خودرو به خریداران می‌گویند خودتان با هزینه شخصی باید نسبت به تعویض پلاک اقدام کنید و با این وضعیت مشتری یا خریدار جور اشتباه شرکت‌های خودروی را به دوش بکشد.

به گزارش ایسنا، باید ضمن اینکه این اشتباه از سوی مسئولان و متولیان استان کهگیلویه و بویراحمد پیگیری و بررسی شود و به مرکز انتقال یابد، شرکت های خودرویی که دچار این اشتباه شدند باید از مشتریان عذرخواهی و پلاک آنها رایگان و در کمترین زمان ممکن تغییر دهد.

مقیمی، یکی از خریدارانی که چنین مشکلی برایش پیش آمده به خبرنگار ایسنا گفت: خرداد ماه امسال یک دستگاه خودرو کوئیک ثبت نامی از شرکت خودرویی برای من ارسال شد که پس از تحویل متوجه شدم پلاک خودرو مربوط به شهر شهرکرد، مرکز استان چهارمحال و بختیاری است.

وی افزود: هر چه از طریق مختلف پیگیری کردم، کسی پاسخگو نبود و به نتیجه ای نرسیدم که مجبور شدم با ارائه مدارک به مرکز تعویض پلاک در یاسوج مراجعه کنم و با هزینه شخصی خودم(۴۳۰ هزار تومان) اقدام به تعویض پلاک نمایم.

فرد دیگری که خودرو پژو پارس ثبت نام کرده بود نیز هنگام دریافت خودرو متوجه می‌شود که پلاک خودرو مربوط به استان چهارمحال بختیاری است که پس از پیگیری به او گفته شده پلاک اشتباه برای شما آمد و خودتان باید کار تعویض را انجام دهید.  وی عنوا کرد به من گفته شد ممکن است از شما برای تعویض پلاک هزینه گرفته شود که به همین دلیل بی خیال تعویض پلاک شدم.

«سید علی موسوی»، رئیس موسسه رهگشا، مرکز پلاک گذاری یاسوج ضمن تایید این مساله در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: همه امور مربوط به پلاک گذاری از جمله نقل و انتقال در سیستم مرکز پلاک گذاری راهور کشور انجام می شود.

وی در خصوص دلیل این مساله افزود: این مشکل به این دلیل است که کاربرد شهرهای شهرکرد، مرکز استان چهارمحال و بختیاری و یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد یک نفر است و این یک نفر شهرهای یاسوج و دهدشت در این استان را بعنوان شهرهای تابعه و زیرمجموعه استان چهارمحال و بختیاری ثبت کرده که همین مساله مردم استان کهگیلویه وبویراحمد را با مشکلاتی مواجه کرده است.

موسوی اظهارکرد: در باره این موضوع با تهران مکاتبه کردیم اما تاکنون پاسخی نگرفته ایم و امیدواریم این مشکل جهت رفاه حال مردم استان هر چه سریعتر حل شود.

رئیس موسسه رهگشا، مرکز پلاک گذاری یاسوج تاکید کرد: کلیه تعویض پلاک های این مرکز مربوط به این مساله هستند و اگر روزانه ۱۰۰ مورد مراجعه کننده داشته باشیم با این مشکل مواجه هستند.

«سید حمزه لقمانی»، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد در این رابطه به خبرنگار ایسنا با بیان اینکه این اقدام عجیب تخلف است، گفت: این موضوع را از طریق شعبه ویژه خودرو تعزیرات حکومتی کشور پیگیری خواهیم کرد.

وی اظهارکرد: مردم نباید هزینه تعویض پلاک را بدهند بلکه خود شرکت خودروی که اشتباه کرده باید هزینه تعویض پلاک این گونه خودروها را پرداخت کنند.

البته در برخی موارد پیش می آید که استان کهگیلویه و بویراحمد را با استان چهارمحال و بختیاری اشتباه می گیرند اما در خصوص شماره گذاری خودرو، اشتباه اصلاً قابل توجیه نیست.

گفتنی است که استان کهگیلویه و بویراحمد به مرکزیت شهر یاسوج با ۹ شهرستان در همسایگی استان‌های خوزستان، بوشهر، فارس، اصفهان و چهارمحال و بختیاری قرار داد. استان چهارمحال و بختیاری به مرکزیت شهرکرد است.

لینک کوتاه : http://hashiyehsanat.com/?p=8717
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)