دوشنبه 24 مهر 1402 - 10:09

نارضایتی مردم از نحوه ارائه گارانتی/خودروسازان با بهانه‌های مختلف از ارائه خدمات پس از فروش سرباز می‌زنند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به نارضایتی مردم از نحوه و وضعیت ارائه گارانتی، گفت: دولت باید بر اجرای خدمات پس از فروش، نظارت دقیق و مناسبی داشته باشد و از طریق سامانه‌های موجود نظرات مردم در این حوزه را دریافت و به این گلایه‌ها رسیدگی کند.

به گزارش حاشیه صنعت به نقل از خبرگزاری خانه ملت ،مصطفی طاهری درباره لغو شدن محدودیت‌های گارانتی خودرو به زیر ۲ سال، گفت: هرچند افزایش مدت زمان گارانتی تصمیم مناسبی است اما در عمل باید تعهدات خودروسازان در حوزه ارائه خدمات پس از فروش شفاف باشد تا این شرکت‌ها با بهانه‌های مختلف از انجام وظایف خود سرباز نزنند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گارانتی برای خریدار بار مالی دارد و مصرف‌کننده ناچار است برای دریافت این خدمات پول بیشتری پرداخت کند، بنابراین باید بتواند از این خدمت منتفع شود، نه اینکه پول بیشتری پرداخت کند اما در عمل نتواند از خدمات پس از فروش استفاده کند.

وی درباره نحوه ارائه گارانتی در کشور برای کالاهایی مانند موبایل، خودرو و … اضافه کرد: براساس تجربه شخصی و مراجعات مردمی در  این بخش رضایت‌مندی وجود ندارد و معمولا مردم نمی‌توانند از خدمات پس از فروش استفاده کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: دولت باید بر اجرای گارانتی‌هایی که ارائه می‌شود، نظارت دقیق و مناسبی داشته باشد و از طریق سامانه‌های موجود نظرات و گلایه‌های مردم در حوزه خدمات پس از فروش را دریافت و به این گلایه‌ها رسیدگی کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: اگر تولیدکننده به تعهدات خود در ارائه خدمات پس از فروش عمل نکرد، باید جریمه‌های پیش‌بینی شده، اعمال شود تا بتوان با این برخوردهای بازدارنده، تولیدکنندگان را به ارائه گارانتی‌ها مناسب ترغیب کرد.

لینک کوتاه : http://hashiyehsanat.com/?p=8416
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)