شنبه 9 مهر 1401 - 8:49
مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت اعلام کرد؛

واردات گسترده قطعات موتورسیکلت، مانعی بر سر راه داخلی‌سازی این صنعت/ رشد ۲۸۴ درصدی تولید خودروی

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: صنعت موتورسیکلت وضعیت مغشوش‌تری نسبت به صنعت خودرو دارد و در مجموع برپایه مونتاژ شکل گرفته است، همین مساله و واردات قطعات مختلف از منابع متنوع، مانعی بر سر راه داخلی‌سازی این صنعت در سال‌های گذشته بوده است.

واردات گسترده قطعات موتورسیکلت، مانعی بر سر راه داخلی‌سازی این صنعت/ رشد ۲۸۴ درصدی تولید خودروی

به گزار حاشیه صنعت به نقل از ایرنا ،عبدالله توکلی لاهیجانی بر لزوم هم‌افزایی در تولید برخی اجزای موتورسیکلت مانند موتور (Engine) تاکید کرد و بیان داشت: اکنون واردات اجزا و قطعات مختلف این صنعت از سورس‌ها و منابع مختلف و متنوع انجام می‌شود که همین مساله مانعی بر سر راه توسعه داخلی‌سازی این صنعت است.

این مقام مسوول وزارت صمت خاطرنشان کرد: اکنون یکی از شرکت‌های داخلی موضوع داخلی‌سازی موتورمحرکه موتورسیکلت‌ها را دنبال می‌کند و به‌محض موفقیت و تولید انبوه، جلوی واردات بی‌رویه آن گرفته خواهد شد.

وی تصریح کرد: برنامه وزارت صمت، دستیابی به یک پلتفرم مشترک، همچنین استانداردسازی و داخلی‌سازی یک سری اجزا و قطعات در موتورسیکلت‌های پرتیراژ است.

توکلی لاهیجانی اظهار داشت: صنعت موتورسیکلت با وجود پیچیدگی کمتر نسبت به صنعت خودرو، اما ازنظر داخلی‌سازی و رسوخ فناوری وضعیت خوبی ندارد.

وی، یکی دیگر از رویکردهای وزارتخانه در این صنعت را تلاش برای بالا بردن سهم موتورهای برقی از سبد تولید تولیدکنندگان برشمرد.

لینک کوتاه : http://hashiyehsanat.com/?p=5970
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)