چهارشنبه 5 خرداد 1400 - 15:51

وزیر صنعت دولت بعدی چه کسی خواهد شد ؟

برای وزارت صنعت دولت رئیسی به جز رزم حسینی و فاطمی امین دو نام برده می‌شود، یکی رضا رحمانی و دیگری عزت الله اکبری تالارپشتی است

وزیر صنعت دولت بعدی چه کسی خواهد شد ؟

ابراهیم رئیسی یکی از گزینه‌های اصلی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ است، به همین دلیل بحث‌ها درباره ترکیب دولت احتمالی او بسیار زیاد است. حاشیه صنعت در این گزارش پیش‌بینی کرده وزیر صنعت احتمالی چه کسی خواهد شد.

ابراهیم رئیسی با در زمان  حضور در وزارت کشور و ثبت نام بصورت مستقل اعلام نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری کرد که در پویشی از وی در صورت کسب اکثریت آرا، دعوت به تشکیل دولت جوان انقلابی شده است.

بر این اساس، پرویز فتاح به عنوان معاون اول، سعید جلیلی وزیر خارجه، محمود نبویان وزیر اطلاعات، علی حاجی زاده وزیر دفاع، علیرضا زاکانی وزیر کشور، احمد امیرآبادی وزیر اقتصاد، سعید محمد وزیر راه، امیرحسین قاضی‌زاده وزیر کار، محمد مخبر وزیر صنعت، محمدحسین رنجبران وزیر ارتباطات، جواد حاج علی اکبری وزیر آموزش و پرورش، وحید یامین پور وزیر فرهنگ، حجت اله عبدالملکی وزیر جهاد کشاورزی، احسان خاندوزی وزیر نفت، زهره طیب زاده وزیر میراث فرهنگی، محمدرضا داورزنی وزیر ورزش، کامران لنکرانی وزیر بهداشت، مهرداد بذرپاش وزیر نیرو، مجتبی رضاخواه وزیرعلوم و رسول قهرمانی به عنوان وزیر دادگستری پیشنهاد شده اند.

برای وزارت صنعت دولت رئیسی به جز رزم حسینی و فاطمی امین  دو نام برده می‌شود، یکی رضا رحمانی گفته می‌شد یکی از چهره‌هایی که به حضور رحمانی در وزارت دولت روحانی اصرار داشت، رئیسی بوده است. ، اکبری تالارپشتی گزینه دیگری است که احتمال حضورش در دولت رئیسی بالاست.

رضا رحمانی دانش‌آموخته کارشناسی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی تبریز است. او همچنین دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت دولتی و دوره مدیریت استراتژیک ــ سازمان مدیریت صنعتی و دکتری مدیریت (DBA) از دانشگاه صنایع و معادن ایران ایران است.  شانس رحمانی برای گرفتن مسئولیت در دولت رئیسی بیش از اکبری تالارپشتی باشد.

عزت الله اکبری تالارپشتی با وجود اینکه در برخی از سایت­ها مانند ویکی­پدیا ، تحصیلات او را در حد کارشناسی ارشد بیان داشته اند، اما او دارای مدرک دکتری در رشته حقوق بین­ الملل است و از این لحاظ به خوبی می­تواند با تسلط به قوانین در مجلس، به کار وکالت ملت بپردازد.

البته تخصص و توانایی ­های او بر اساس سابقه ای  که دارد، بیشتر از حوزه مربوط به تحصیلاتش، مربوط به حوزه صنایع می ­شود

در جلسه برگزار شده توسط کمیسیون صنایع و معادن، عزت الله اکبری تالارپشتی به عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب شد. همانطور که پیش از این نیز گفته شد، وی دارای تجارب و سوابق بسیاری در زمینه صنایع و معادن است . با توجه به این سوابق گزینه مناسبی برای وزارت صنعت در دولت اقای رئیسی می باشد.

 

لینک کوتاه : http://hashiyehsanat.com/?p=76
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)