دوشنبه 18 مهر 1401 - 14:27

شرایط واردات خودرو چیست ؟

از زمانی که بحث واردات خودرو و مصوبه آن به تصویب نهایی مجلس رسید، گمانه زنی های بسیار زیادی در مورد مراحل، دستورالعمل ها و شرایط واردات خودرو در سال ۱۴۰۱ مطرح شد.

به گزارش حاشیه صنعت ،در پی خروج آمریکا ار برجام در سال ۹۷ ، واردات هرگونه خودرو خارجی به دلیل کاهش سرمایه درآمدهای نفتی ممنوع شد و این مسئله موجبات افزایش قیمت خودروهای داخلی و عدم رقابت برای بالابردن کیفیت خودروها شد.
در سالهای اخیر شاهد اعتراضات خریداران ، نمایندگان مجلس و ارگانهای گوناگون در این زمینه بودیم لذا مجلس چندین بار سعی کرد تا واردات خودرو را به صورت کامل به تصویب برساند که بامخالفت شورای نگهبان روبرو شد به همین دلیل تا سال ۱۴۰۱ بارها مطرح شد تا بلاخره تصویب شد .
با توجه به تعرفه و شرایط تعیین شده توسط وزارت صمت افرادی که قصد استفاده از شرایط واردات خودرو را در سال ۱۴۰۱ را دارند می توانند خودروهایی با قیمت ۲۰تا ۲۵ هزار دلار وحجم ۱۵۰۰تا ۲۵۰۰سی سی را وارد کنند که با احتساب قیمت دلار در کشور ، این مبلغ شامل خودروهایی با قیمت زیر ۷۵۰میلیون می شود .
سقف تعیین شده ارزی برای خودروهای وارداتی ۱ میلیارددلار و در طول سال امکان ورود ۷۰هزار خودرو برآورد می شود که تعداد خودروهایی که از شرایط ایمنی بالاتر و و مصرف پایینتر برخوردار هستند محدودیتی ندارند .علاوه براین از دیگر شرایط واردات خودرو، سن خودرو نباید بیشتر از ۱ سال از زمان تولید آن گذشته باشد .
برای واردات خودرو داشتن کارت بازرگانی حقیقی و حقوقی از جمله ملزومات می باشد به جز زمانی که افراد کارت جانبازی دارند . برای جانبازان نخفبف های نیز رد حقوق گمرکی در نظر گرفته شده است تا بتوانند با شرایط مناسبت را و هزینه پایین تر خودروهای مد نظر خود را وارد نمایند .
علاوه بر این می توانند با در اختیار قرار دادن کارت خود برای واردات خودرو توسط شخص دیگر با رعایت دستور العمل های قانونی اقدام نمایند .برای واردات خودرو (بحز برخی موارد خاص مانند داشتن کارت جانبازی) باید حتما کارت بازرگانی معتبر داشته باشید. درخواست کارت بازرگانی می تواند به صورت حقیقی و یا حقوقی باشد.

لینک کوتاه : http://hashiyehsanat.com/?p=6045
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)