شنبه 22 مرداد 1401 - 10:45

مخالفت بانک مرکزی با آیین نامه واردات خودرو به دلیل عدم تعیین منبع ارزی مشخص

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس‌ شورای اسلامی ضمن اشاره به جزئیات آیین نامه واردات خودرو عنوان کرد: با توجه به عدم تعیین منبع ارزی مشخص برای واردات خودرو بانک مرکزی فعلا با آیین نامه واردات خودرو مخالفت کرده است.

مخالفت بانک مرکزی با آیین نامه واردات خودرو به دلیل عدم تعیین منبع ارزی مشخص

به گزارش حاشیه صنعت به نقل از خبرخودرو، سید جواد حسینی  هدف از تدوین آیین نامه واردات خودرو را تنظیم بازار خودرو دانست و اظهار داشت: بخشی از این هدف از طریق واردات خودروهای اقتصادی تا سقف ۱۰ هزار دلار برای عامه مردم و تعیین تعرفه ۱۰ تا ۲۰ درصدی برای واردات این نوع خودروها پوشش داده شده است اما موضوعی که هفته گذشته در جلسه با مسئولان اجرایی وزارت صمت و بانک مرکزی مطرح شد پیش بینی معافیت مالیاتی برای واردات خودروهای اقتصادی است.

وی افزود: همچنین برای واردات خودروهای لوکس و خاص افزایش تعرفه پلکانی تا ۹۵ درصد پیش بینی شده و واردات خودروهای هیبریدی و برقی از پرداخت مالیات واردات معاف هستند.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا خودروهای ۱۰ هزار دلاری کیفیت مطلوب را خواهند داشت، گفت: قطعا این خودروها کیفیت لازم را خواهند داشت چراکه اگر استاندارد های لازم را نداشته باشند مجوز واردات نیز دریافت نخواهند کرد.

وی سقف ارزی تعیین شده برای واردات خودرو را ۱۰ هزار دستگاه خودرو عنوان و بیان کرد: هر یک از اشخاص حقیقی و حقوقی که بخواهند بیش از ۱۰ هزار دستگاه خودرو وارد کنند باید از طریق انتقال تکنولوژی و سرمایه گذاری در صنعت خودرو داخلی اقدام به واردات کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس‌ شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بانک مرکزی با توجه به عدم پیش بینی منبع ارزی مشخصی برای واردات خودرو فعلا با آیین نامه واردات خودرو موافقت نکرده است.

لینک کوتاه : http://hashiyehsanat.com/?p=5371
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)