سه شنبه 31 خرداد 1401 - 9:38

اختصاص وام ۵ میلیاردی بدون وثیقه برای واحدهای تولیدی

معاون صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک گفت: واحدهای دارای وضعیت اعتباری مناسب، برای دریافت تسهیلات پنج میلیارد تومانی، نیاز به ارائه وثایق ملکی نخواهند داشت.

اختصاص وام ۵ میلیاردی بدون وثیقه برای واحدهای تولیدی

به گزارش حاشیه صنعت به نقل ازخبرگزاری مهر  مهر، محمدصادق محمدیاری  در مورد پرداخت تسهیلات تا سقف ۵ میلیارد تومان بدون ارائه وثیقه، با بیان اینکه انواع وثیقه شامل ملک، محل اجرای طرح، سپرده بلند مدت، چک، سفته، اوراق مشارکت، سهام و … می‌شود، اظهار کرد: واحدها بر اساس نمره اعتباری که از صندوق دریافت می‌کنند، اعتبارسنجی می‌شوند. واحدهای دارای وضعیت اعتباری مناسب، برای دریافت تسهیلات پنج میلیارد تومانی، نیاز به ارائه وثایق ملکی نخواهند داشت.

معاون مالی و اقتصادی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزود: همچنین واحدهایی که نمره اعتبارسنجی آن‌ها در گروه A یا B قرار می‌گیرد می‌توانند با ارائه چک و سفته با امضا مدیران، از صندوق ضمانت‌نامه تا سقف ۵ میلیارد تومان دریافت کنند. واحدهایی هم که در گروه C به بعد قرار می‌گیرند باید ترکیبی از وثایق مورد پذیرش را برای دریافت ضمانت‌نامه به صندوق ارائه کنند.

وی ادامه داد: در واقع نمره اعتباری متقاضیان، تعیین کننده میزان و نوع وثایقی است که برای دریافت ضمانت نامه اخذ و جهت معرفی به منظور دریافت تسهیلات لحاظ می‌شود که مهم‌ترین شاخص‌ها در اعتبارسنجی، وضعیت بازار و تقاضا برای محصول، دارا بودن صورت‌های مالی حسابرسی شده، رتبه اعتباری دریافتی از مؤسسه اعتبارسنجی ایرانیان همچنین وضعیت فروش و سود حاصل از آن است از طرفی بدهی معوق متقاضی به بانک‌ها نیز در نتیجه اعتبارسنجی تأثیر گذار خواهد بود.

به گفته محمدیاری، این تسهیلات صرفاً در قالب سرمایه در گردش و خرید ماشین آلات جدید جهت توسعه فعالیت قابل پرداخت است که به واحدهای دارای پروانه بهره برداری تعلق می‌گیرد.

لینک کوتاه : http://hashiyehsanat.com/?p=5018
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)