جمعه 27 خرداد 1401 - 13:19

قطع برق صنایع، قیمت سیمان و فولاد را افزایش می‌دهد/ شعار ساخت یک میلیون واحد مسکونی با گرانی مصالح ساختمانی محقق نمی‌شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس گفت: قطع برق صنایع برای کنترل مصرف بدون توجه به تنظیم بازار، قیمت مصالح ساختمانی به ویژه سیمان و فولاد را افزایش می‌دهد.

قطع برق صنایع، قیمت سیمان و فولاد را افزایش می‌دهد/ شعار ساخت یک میلیون واحد مسکونی با گرانی مصالح ساختمانی محقق نمی‌شود

به گزارش حاشیه صنعت به نقل از خانه ملت، ،مجتبی رضاخواه  با اشاره به لزوم تنظیم گری بازار در کنار مدیریت مصرف برق گفت: دولت باید همزمان با مدیریت مصرف برق، تنظیم بازار را هم انجام دهد؛ هم اکنون دولت تصمیم‌ دارد برای مدیریت مصرف برق، برق صنایع را قطع کند که این امر درنهایت موجب افزایش قیمت سیمان و فولاد می‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود : اینکه برای مدیریت مصرف در یک بازه زمانی برق صنایع هم قطع شده و قیمت مصالح ساختمانی نظیر سیمان افزایش پیدا کند، پذیرفته شده نیست. اخیرا در بازدید از کارخانه‌های سیمان مشاهده کردیم، عمده کارخانه‌ها با بحران فروش مواجه بوده و سیمان و کلینکر به مقدار زیادی در انبارها انباشته شده بود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: قیمت هر متر مکعب بتن در حال رسیدن به یک میلیون تومان است که رقمی بسیار بالا بوده و دولت حتما باید بر بازار نظارت کنند. نباید مدیریت مصرف برق بدون مدیریت تنظیم بازار باشد و از طرفی با شرایط کنونی اگر توجهی به مدیریت بازار نباشد، قیمت مصالح ساختمانی افزایش پیدا کرده و وعده دولت برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال محقق نخواهد شد و از طرفی گرانی مصالح ساختمانی سازندگان شخصی را هم با مشکل مواجه می‌کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیریت مصرف برق صرفا بر مبنی عرضه و تقاضا نبوده، افزود: باید قیمت‌ها کنترل و به امر تنظیم بازار توجه شود به ویژه تنظیم نرخ سیمان و فولاد هم توجه شود.

لینک کوتاه : http://hashiyehsanat.com/?p=4990
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)