یکشنبه 13 تیر 1400 - 10:07
با تفاهم میان گروه صنعتی ایران خودرو، راه آهن جمهوری اسلامی ایران و فرآب

استفاده از راه آهن در حمل بدنه و قطعه خودرو

استفاده از راه آهن در حمل بدنه و قطعه خودرو

به گزارش حاشیه صنعت ،مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در آیین امضای این تفاهم نامه، با بیان این‌که این همکاری مشترک در راستای انجام تکالیف قانونی در استفاده از زیر ساخت های حمل و نقل ریلی کشور و کاهش بهای تمام شده حمل و نقل و لجستیک مجموعه ایران خودرو است، بیان کرد: سال گذشته نیز تفاهم‌نامه دیگری را جهت استفاده از ایستگاه راه آهن «آپرین» به امضا رساندیم که در حال حاضر این مجموعه به یکی از باراندازهای ویژه و لجستیک ایران خودرو تبدیل شده است.

فرشاد مقیمی  با بیان اینکه در بحث حمل بدنه و قطعه و حوزه واردات از راه آهن استفاده می‌کنیم، گفت: پارسال تفاهم‌نامه استفاده از مجموعه آپرین راه آهن را منعقد کردیم و آپرین از باراندازهای ویژه ایران‌خودرو است. مراسم امضای تفاهم‌نامه طرح ساخت و تامین مالی برقی کردن راه‌‌آهن حومه‌ای تهران-گرمسار با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل راه‌آهن و مدیرعامل ایران‌خودرو در شرکت راه‌آهن برگزار شد.

در این مراسم مدیرعامل مجموعه صنعتی ایران‌خودرو اظهار کرد: ویژگی ما با راه‌آهن این است که هر دو در بخش‌هایی خدمت‌گیرنده و در بخش‌هایی خدمت‌دهنده هستیم.

وی  ادامه داد: با توجه به حمل و نقل وسیع ایران‌خودرو، در موضوعات مختلف طی همکاری گسترده با راه‌آهن، از پارسال در حوزه حمل و نقل، سهم ایران‌خودرو در بحث جابه جایی مواد اولیه و محصول نهایی را افزایش دادیم. وی ادامه داد: در این حوزه راه آهن همکاری ویژه‌ای داشت، سال گذشته تفاهم‌نامه استفاده از مجموعه آپرین راه آهن را منعقد کردیم و امروز آپرین از باراندازهای ویژه ایران‌خودرو است. مدیرعامل مجموعه صنعتی ایران‌خودرو ادامه داد: در بحث حمل بدنه و قطعه و حوزه کانتینر (واردات) از راه آهن استفاده می‌کنیم .

گفتنی است، طول مسیر پروژه حدود ۱۱۴ کیلومتر به صورت دو خطه و طول خط برقی احداثی ۲۶۰ کیلومتر خواهد بود و تمامی امور مربوط به مهندسی، طراحی، تامین، نصب و راه اندازی شامل امور سیگنالینگ، مخابرات (علایم الکتریکی)، احداث و جانمایی دکل ها، برق بالاسری، احداث پست برق، دپوی تعمیرات و پارکینگ، توسعه ایستگاه ها و تامین ناوگان (EMU) برقی خواهد بود.
با برقی کردن این خط علاوه بر این که سرعت قطار از ۱۲۰ به بالغ بر ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید زمان مسافرت نیز از ۱۷۲ دقیقه به ۱۱۱ دقیقه کاهش خواهد یافت.

منبع/ ایکوپرس

لینک کوتاه : http://hashiyehsanat.com/?p=440
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)