دوشنبه 7 تیر 1400 - 9:11
مرحباء در تشریح نشست کمیسیون اقتصادی:

شرکت‌های بیمه مکلف به پرداخت خسارات حوادث رانندگی فارغ از قیمت خودرو شدند

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: بر اساس موافقت اعضای کمیسیون اقتصادی شرکت‌های بیمه مکلف شدند خسارت ناشی از حوادث رانندگی را صرف نظر از قیمت خودرو تا سقف تعهدات مندرج در بیمه‌نامه را جبران کند.

شرکت‌های بیمه مکلف به پرداخت خسارات حوادث رانندگی فارغ از قیمت خودرو شدند

به گزارش حاشیه صنعت غلامرضا مرحباء سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست (یکشنبه، ۶ تیر ماه) کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به دستورات کاری کمیسیون اقتصادی کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و مدیران بیمه مرکزی ایران در نشست امروز حاضر بودند.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بررسی لایحه اصلاح ماده (۸) قانون بیمه اجباری دستور کار دیگر کمیسیون اقتصادی بود، ادامه داد: قانون فعلی نقص‌هایی دارد که ممکن است موجب وارد شدن خسارت مالی به آسیب‌دیدگان شود.

مطابق قانون فعلی بیمه‌گر معمولا بر اساس نوع و قیمت خودرو درصدی از خسارات را جبران می‌کند. در اصلاحیه ارائه شده این نقص برطرف گردید و بر اساس ماده واحده مطرح شده که در کمیسیون تصویب شد، بیمه‌گر مکلف است خسارت ناشی از حوادث رانندگی را صرف نظر از قیمت خودرو تا سقف تعهدات خود مندرج در بیمه‌نامه را جبران کند البته این موضوع باید در صحن علنی مجلس بررسی شود.

منبع / خانه ملت

لینک کوتاه : http://hashiyehsanat.com/?p=405
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)