وی  با بیان اینکه خودروسازی به دلیل ارزآوری مورد توجه دولت‌های زیادی در دنیا است، افزود: متاسفانه این صنعت در ایران دچار گرفتاری‌ها و پیچیدگی‌هایی است، به‌گونه‌ای که بحث قیمت‌گذاری خودرو و از طرفی حضور دلال‌ها بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان زیان به خودروسازان وارد کرده است‌.  وی در ادامه میزان بدهی دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور به قطعه‌سازان را بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان برشمرد و افزود: به عبارتی بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اقتصاد خودروسازی کشور منفی است.

رئیس انجمن سازندگان قطعات خودرو استان البرز عنوان کرد: تاخیر و عقب‌ماندگی در پرداخت مطالبات قطعه‌سازان از ۴ به ۷ ماه و از سویی پرداخت هزینه‌های نقدی مانند تامین ارز، هزینه‌های پتروشیمی دیگر موارد از مشکلات قطعه‌سازان است.

وی توضیح داد: معضلات و مشکلات بروز قطعه‌سازان و گروه‌های خودروسازی به شدت  روی توسعه بهره‌وری و کیفیت تولیدات داخلی در این بخش موثر است.

رضایی با بیان اینکه زمانی که  خودروی داخلی تولید می‌شود مصرف کننده واقعی از طریق ثبت‌نام‌ نمی‌تواند وارد شود، به همین دلیل مجبور به خرید خودرو از طریق واسطه‌ها می‌شود، گفت: امیدوارم ساختار صنعت خودرو و مدیریت و نوع نگرش در آن تغییر کند و این بخش نیازمند ورود مجلس و دولت است.

این قطعه‌ساز در مورد ادعای خودروسازان مبنی بر زیان در برخی از خودروهای تولیدی عنوان کرد: چون بحث قیمت‌گذاری خودرو به صورت دستوری اجرایی می‌شود، خودروسازان عمدتا در تولید خیلی از محصولات خود دچار زیان شده‌اند.  وی ادامه داد: در بحث تامین  نقدینگی هم از سوی بانک‌ها با تسهیلات دارای بهره ۲۳ درصدی مواجه هستیم.

منبع/ تسنیم