چهارشنبه 2 تیر 1400 - 11:41
رییس انجمن لنت  ترمز و کلاچ:

از تولید لنت ترمز با مشارکت خارجی‌ها استقبال می‌کنیم

رییس انجمن لنت ترمز و کلاچ ایران گفت: گرچه تولید انواع لنت ترمز در داخل کشور به میزان بیش از نیاز انجام می‌شود، اما در صورت برداشته شدن تحریم‌ها از تولید لنت ترمز و کلاچ با مشارکت خارجی‌ها استقبال می‌کنیم.

از تولید لنت ترمز با مشارکت خارجی‌ها استقبال می‌کنیم

«حسین لاجوردی»  افزود: در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری‌های زیادی از سوی شرکت‌های ایرانی برای توسعه کمی و کیفی تولید انواع لنت ترمز و کلاچ خودروها انجام شده و به ثمر رسیده است.
وی گفت: اکنون تولید لنت ترمز و کلاچ به اندازه کافی و بیش از نیاز بازار انجام می‌شود و رقابت شدیدی بین تولیدکنندگان داخلی وجود دارد، به‌طوری که مازاد این محصولات به برخی کشورهای همسایه از جمله عراق و افغانستان صادر می‌شود.
این مقام صنفی خاطرنشان‌کرد: ‌به دلیل توان شرکت‌های داخلی و تولید کافی محصول، وزارت صمت، معدن و تجارت این محصولات را جزو اقلام ممنوعه وارداتی اعلام کرده است و هرگونه حضور خارجی‌ها برای تولید این محصول در کشور، می‌تواند به زیان سرمایه‌گذاری شرکت‌های داخلی باشد.
وی در عین حال بیان‌داشت: در صورتی که خارجی‌ها به‌ویژه در پی برداشته شدن احتمالی تحریم‌ها به دنبال کار و فعالیت در بازار ایران باشند، فقط در صورتی که تولید به صورت مشارکتی انجام شود و از توان و تجربه آنها در جهت بهبود کیفیت تولیدات بهر ببریم، از حضورشان استقبال خواهیم کرد.
لاجوردی، رشد تولید این محصولات در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ را حدود ۶۰ درصد عنوان کرد و گفت: برای امسال نیز رشد ۲۵ تا ۳۰ درصدی در تیراژ تولید پیش‌بینی می‌شود.
وی، عمده مشکلات بر سر راه برخی تولیدکنندگان را تخصیص ارز برای تهیه مواد اولیه مورد نیاز و همچنین کمبود تسهیلات بانکی عنوان کرد و افزود: همچنین در زمینه صادرات، در موضوع تعهدات ارزی اختلافاتی با گمرک داریم که در حال رفع آنها هستیم.
اشاره رییس انجمن لنت ترمز و کلاچ ایران به محاسبه تعهدات ارزی از سوی گمرک با دلار سنا برای صادرکنندگان است، در حالی که فعالان صادراتی ارزشان را با دلار نیمایی به کشور بازمی‌گردانند.
به گزارش ایرنا، مواد اولیه مورد نیاز تولید این محصولات بسته به نوع محصول، ۲۰ تا ۳۰ نوع ماده را شامل می‌شود، اما از آنجایی که حفظ کیفیت کالا مهم بوده و قطعاتی فوق ایمنی تولید می‌شوند که با جان مردم ارتباط مستقیم دارند، رعایت استانداردها در تامین مواد و تولید محصول بسیار مهم است.
با اعمال تحریم‌ها و سخت‌تر شدن تامین مواد اولیه خارجی، تولیدکنندگان به داخلی‌سازی بخشی از مواد اولیه روی آورده‌اند تا از خروج ارز از کشور جلوگیری شود.
بسته به نوع محصول نهایی، تولیدکنندگان ایرانی بین ۳۰ تا ۷۰ درصد مواد اولیه مورد نیازشان را از خارج کشور تامین می‌کنند، همچنین برخی دیگر از تولیدکنندگان تحت لیسانس شرکت‌های خارجی بوده و در حقیقت سی. کی. دی کار هستند.
در روش تولید CKD ( Complete Knocked Dawn- قطعات کاملا منفصل) تمامی قطعات از پلتفرم گرفته تا لوازم تزیینی به صورت قطعات جدا از هم وارد و در خطوط تولید سرهم بندی می شوند.

منبع/ ایرنا

لینک کوتاه : http://hashiyehsanat.com/?p=369
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)