چهارشنبه 13 بهمن 1400 - 9:10

معرفی یک خودرو نه چندان امن چینی در ایران

تی ۵ محصول جدید خودروسازان فردا یک کراس اوور تک دیفرانسیل است که از مرکز تست تصادف C-NCAP چین فقط سه ستاره ایمنی کسب کرده است .

معرفی یک خودرو نه چندان امن چینی در ایران

به گزارش حاشیه صنعت این خودرو در واقع همان دانگ فنگ T5 است که خودروسازی فردا با برند خود وارد بازار ایران خواهد کرد. این خودرو از مرکز تست تصادف C-NCAP چین فقط سه ستاره ایمنی کسب کرده  است که این میزان ایمنی در جهان متوسط به پایین ارزیابی می شود .

با وجود ایمنی زیر متوسط ، این خودرو با قیمت ۳۰هزار یورو در بازار ایران فروخته می شود که بیش از دو برابر قیمت آن در چین است  در صورتیکه با این قیمت درآلمان می توان خودروهایی را با پنج ستاره ایمنی خرید .

 این خودرو مجهز به پیشرانه چهار سیلندر ۱.۵ لیتری توربو با حداکثر قدرت ۱۵۶ اسب بخار و ۲۳ نیوتن متر گشتاور است .نیروی موتور به واسطه جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک به محور جلو منتقل می شود . این نیرو با توجه به حعبه ۱.۵ تنی چندان کافی نخواهد بود .

دانگ فنگ تی ۵ نخستین مرتبه در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۱۸ به نمایش درآمد و از تابستان همان سال فروش نسخه نهایی آن آغاز شد. ضمنا در سال ۲۰۱۹ یک نسخه فیس‌لیفت نیز برای این محصول ارائه شد که در طراحی چراغ‌های جلوی آن از محصولات جدید شرکت رنو الهام گرفته شده بود.

منبع/ DW-PERSIAN

لینک کوتاه : http://hashiyehsanat.com/?p=3169
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)