چهارشنبه 13 بهمن 1400 - 8:19

فراخوان ۴۱۰ هزار دستگاه خودروی کیا برای رفع عیب کیسه هوا

فراخوان کیسه هوا یا ایربگ بزرگترین فراخوان تاریخ صنعت خودرو است و تاکنون ۶۷ میلیون دستگاه خودرو در جهان برای رفع عیب کیسه های هوای کارخانه ژاپنی تاکاتا فراخوانده شده اند.

به گزارش حاشیه صنعت به نقل از  سایپانیوز، شرکت خودروسازی کره ای کیا موتور در آمریکا ۴۱۰ هزار دستگاه خودرو را برای رفع عیب کیسه های هوا فراخوانده است.

مدل هایی که شامل این فرخوان هستند عبارتند از سدونای مدل های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹، سول، سول برقی، فورته سال های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸، فورته کوپه ۲۰۱۷.

پوشش «یونیت کنترل کننده کیسه هوا» موسوم با ACU‌ مخفف Air Bag Control Unit به مدار چاپ شده روی تراشه حافظه آسیب وارد می کند و به همین دلیل ممکن است در تصادف های شدید، کیسه هوای این خودروها باز نشود.

کیا می گوید این معضل از ماه ژوئیه سال ۲۰۲۱ آشکار شد. کیا ۱۳ شکایت مشتری و ۹۴۷ کلیم گارانتی دریافت کرده است. خوشبختانه این معضل پیش از آن که حادثه ای به وجود آید، مورد شناسایی قرار گرفته است.

خودروهای فراخوانده شده به نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش کیا مراجعه می کنند و ACU‌ مورد بازرسی قرار می گیرد و در صورت نیاز تعویض شده و نرم افزارهای مرتبط با این تراشه به روز رسانی می شوند. مثل همه فراخوان ها، انجام این تعمیر و رفع مشکل برای صاحبان خودرو هزینه ای ندارد و کل هزینه های تعویض بر عهده خودروساز است.

به صاحبان خودرو از طریق ایمیل از ۲۱ مارس اطلاع رسانی می شود. در ایالات متحده NHTSA یا اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی متولی پیگیری شکایت مشتریان و فراخوان ها است و صاحبان خودرو با شماره تلفن ۱-۸۸۸-۳۲۷-۴۲۳۶ این اداره می توانند از وضعیت خودروی و فراخوان های آن مطلع شوند یا به آدرس اینترنتی www.nhtsa.gov مراجعه کنند.

فراخوان کیسه هوا یا ایربگ بزرگترین فراخوان تاریخ صنعت خودرو است و تاکنون ۶۷ میلیون دستگاه خودرو در جهان برای رفع عیب کیسه های هوای کارخانه ژاپنی تاکاتا فراخوانده شده اند.

میلیون ها آمریکا در حال رانندگی با خودروهایی هستند که مشمول این فراخوان هستند اما صاحبان این خودروها به نمایندگی ها مراجعه نکرده اند یا نمی کنند. یکی از دلایل آنها هم خرید و فروش های مکرر است و معمولاً اطلاع رسانی به خریداران اول هر خودرو انجام می شود و هنگام خرید و فروش شماره تماس یا اطلاعات ایمیل برای دریافت فراخوان به روز رسانی نمی شوند. به همین دلیل در اکثر موارد، اطلاعیه های فراخوان اصلاً به دست کسانی که صاحب اول خودرو نیستند نمی رسد. اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی NHTSA صفحه ای به این موضوع اختصاص داده است. با وارد کردن شماره اختصاصی خودرو یا همان VIN‌ در این صفحه، صاحبان کنونی خودروها می توانند باخبر شوند که خودروی آنها مشمول فراخوان و رفع عیب رایگان هست یا نه. کسانی که به تازگی خودروی دست دوم خریده اند، واجب است که به این صفحه مراجعه کنند و خاطر جمع شوند خودروی آنها جزو خودروهای فراخوانده شده نباشد.

لینک کوتاه : http://hashiyehsanat.com/?p=3163
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)