پنجشنبه 27 خرداد 1400 - 11:41

توسعه همکاری‌های بین‌المللی صنایع کوچک و متوسط

در نشست مشترک معاونان وزارتخانه‌های امور خارجه و صنعت، معدن و تجارت، بر توسعه و گسترش همکاری‌های بین‌المللی صنایع کوچک و متوسط تا‌کید شد.

به گزارش سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست ضمن تبیین نقش صنایع کوچک و متوسط و شهرک‌های صنعتی در اقتصاد ملی، مجموعه اقدامات حمایتی و پشتیبانی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از SMEها را تشریح کرد. علی رسولیان بر لزوم تحکیم ارتباطات و هم‌افزایی بیشتر سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با وزارت امور خارجه برای حمایت‌ از حضور SMEها در بازارهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تا‌کید کرد.

وی در ادامه، شناسایی و تسهیل ارتباط سازمان‌های همتراز صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در کشور محل ما‌موریت، تسهیل عقد تفاهم‌نامه همکاری با آن سازمان‌ها و پیگیری و کمک به اجرایی کردن مفاد تفاهم‌نامه‌های قبلی، شناسایی فرصت‌های تجاری ـ صنعتی در کشور محل ما‌موریت و اعلام آن به این سازمان، شناسایی و ارائه فهرست نمایشگاه‌ها و رویدادهای تخصصی مهم برای  SMEهای ایران در کشور محل ما‌موریت را از جمله انتظارات سازمان متبوع خود از وزارت امور خارجه اعلام کرد.

معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود در شهرک‌های صنعتی و طرح‌های مطالعات امکان‌سنجی متقاضیان جذب سرمایه‌گذار خارجی (PFS) در نشست‌های سرمایه‌گذاری، معرفی و صدور خدمات فنی و مهندسی (مطالعه، مکان‌یابی، طراحی، احداث و بهره‌برداری از شهرک‌های صنعتی، انتقال تجربیات در حوزه توسعه صنایع کوچک و خوشه‌های کسب‌و‌کار) و کمک به هم‌افزایی برنامه‌های حمایتی طرفین برای ایجاد مراکز صنعتی و تجاری در کشورهای هدف، از دیگر انتظارات سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از وزارت امور خارجه در این نشست بود.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه نیز در این دیدار ضمن بیان رویکرد و آمادگی معاونت متبوع خود برای همکاری‌های مشترک با سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اعلام کرد از هیچ تلاشی برای ارتقا و حضور SMEها

در بازارهای جهانی کوتاهی نخواهد شد. سید رسول مهاجر حجازی با تشریح امکانات پورتال وزارت امور خارجه، از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خواست نسبت به معرفی این ظرفیت ارتباطی برای بهره‌مندی شرکت‌های کوچک و متوسط از اطلاعات رویدادهای جهانی مرتبط با فعالیت‌های اقتصادی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری و همکاری‌های مشترک با دنیا اقدام شود.

وی در ادامه بر آمادگی معاونت دیپلماسی اقتصادی برای درج پروفایل انگلیسی شرکت‌های کوچک و متوسط در پورتال وزارت امور خارجه تا‌کید کرد تا‌ از این طریق SMEها هرچه بیشتر در معرض دید کاربران اقتصادی، صنعتی و تجاری داخلی و خارجی قرار گیرند.

در پایان این نشست نیز مقرر شد، با کمک وزارت امور خارجه از پتانسیل ایرانیان مقیم خارج از کشور که تمایل به سرمایه‌گذاری در صنایع کوچک و متوسط دارند استفاده شود.

همچنین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای پذیرش هیأت‌هایی از مدیران تا‌ثیرگذار بخش‌‌های مختلف دولتی و خصوصی برای معرفی توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط و برگزاری رویدادهای آشناسازی صاحبان کسب‌و‌کار کشورهای خارجی با توانمندی‌های صنعتی ایران در کشورهای محل ما‌موریت سفارتخانه‌های ایران اعلام آمادگی کرد.

لینک کوتاه : http://hashiyehsanat.com/?p=309
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)