جمعه 8 بهمن 1400 - 20:00

استخدام ۸۰۰۰ نیروی جدید در بخش فناوری برای خودروهای برقی در جنرال موتورز

جنرال موتورز از به کارگیری ۸۰۰۰ نیروی انسانی در بخش فنی برای سال ۲۰۲۲ خبر داد تا در توسعه خودروهای برقی، نرم افزارها و خدمات مرتبط به آن مشغول به کار شوند.

به گزارش سایپانیوز به نقل از رویترز، این خودروساز گفت تیم هایی را بسط و گسترش می دهد تا در برقی سازی خودرو، توسعه نرم افزار، فناوری های خودران [رانندگی بدون نیاز به راننده] پیل های سوختی [خودروهای هیدروژنی] فعالیت های این شرکت را گسترش دهند.

اعلام این خبر، درست بعد از رونمایی از ۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری در ایالت میشیگان برای تولید پیکاپ های برقی تمام قد بود که قرار است با وانت های برقی کمپانی فورد رقابت کند.

جنرال موتورز که بعد از ۹۰ سال در سال ۲۰۲۱ عنوان پرفروش ترین خودروساز آمریکای شمالی را به رقیب ژاپنی خود یعنی تویوتا باخت، برنامه ریزی کرده است که تا اواخر سال ۲۰۲۵ به ظرفیت تولید حداقل ۱ میلیون دستگاه برقی در سال برسد.

این همه ماجرا نیست، رقیب بزرگتر و مهمتر جنرال موتورز، شرکت نوظهور تسلا است که رهبری بازار خودروهای برقی را در دست دارد و به زودی در شهر آستن ایالت تگزاس کارخانه ای جدید افتتاح خواهد کرد. تسلا خیلی زودتر از سایر خودروسازان جهانی یعنی در همین سال ۲۰۲۲ به ظرفیت تولید یک میلیون دستگاه خودروی برقی در سال می رسد.

جنرال موتورز که در حال پوست اندازی از روش های سنتی خود است، به تازگی وبسایتی به نام کاربراوُ CarBravo برای فروش آنلاین خودروهای دست دوم خود در شبکه نمایندگی هایش راه اندازی کرده است.

به گزارش اسوشیتدپرس، نیروی انسانی استخدام شده در جنرال موتورز مجبور نیستند در مرکز فنی این شرکت در حومه وارن از شهر دیترویت در ایالت میشیگان مشغول به کار شوند. جنرال موتورز این انعطاف را پیدا کرده است که نیروی انسانی را محدود به مکان خاصی نکند و نام این سیاست را «کار به روش مناسب»   “work appropriately” گذاشته است، کارکنان از هر جایی که دوست داشته باشند، کار مدنظر کمپانی را انجام داده و به ثمر می رسانند.

سال گذشته جنرال موتورز ۱۰ هزار نیروی انسانی را در سرتاسر دنیا استخدام کرد که یک سوم آنها مهندسان نرم افزار بودند. از اواخر ۲۰۲۰ تغییرات در سمت و حرفه کارکنان جنرال موتورز آغاز شد و ۲۱ هزار پوزیشن فنی افزوده شد.

جنرال موتورز گزینش متنوع نیروی کار را در دستور کار خود قرار داده طوری که یک سوم جذب نیروهای جدید بانوان و ۴۲ درصد از اقلیت های جامعه هستند.

با این استخدام ۸۰۰۰ نفر تازه جنرال موتورز به وضعیت فوریه سال ۲۰۱۹ بازگشته که در آن زمان ۸۰۰۰ کارمند در اصطلاح یقه سفید [کارکنان دفتری] را تعدیل نیرو کرده بود که برای این شرکت ۲.۵ میلیارد دلار کاهش هزینه داشت. همان زمان هم دلیل این تعدیل نیرو را سرمایه گذاری روی خودروهای برقی و خودران ها اعلام کرده بود.

بیشتر کسانی که تعدیل شده اند مربوط به مدل هایی بودند که دیگر تولید آنها متوقف شده بود یا افرادی که تخصص آنها در بخش موتورهای درون سوز بنزینی بوده است.

آیوائو فوسیلو Iwao Fusillo قائم مقام داده و تحلیل جنرال موتورز می گوید این شرکت در حال توسعه خودران، خودروی برقی،  امکانات ایمنی، خدمات اشتراک و حق عضویت است که همگی با نرم افزار اداره می شوند. وی می گوید: «برای این کار نیاز به آوردن هزاران استعداد در حوزه فنی است.»

جسیکا لورا Jessika Lora مدیر نوآوری جهانی جنرال موتورز هم می گوید: این استخدام به خط آخر [سود و زیان] تراز مالی لطمه نمی زند بلکه به دستیابی اهداف کمک می کند. او می گوید: «راهبرد دیروز نمی تواند برای پیروزی فردا به کار رود.»

منابع: رویترز و اسوشیتدپرس

لینک کوتاه : http://hashiyehsanat.com/?p=3063
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)