شنبه 2 بهمن 1400 - 7:54

دلیل شکست طرح های نوسازی ناوگان تجاری عدم تخصیص اعتبارات است

رییس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشوربه ارزیابی طرح جدید نوسازی ناوگان تجاری کشور که قرار است طی ۵ سال و با مشارکت خودروسازان داخلی انجام شود، پرداخت.

دلیل شکست طرح های نوسازی ناوگان تجاری عدم تخصیص اعتبارات است

به گزارش حاشیه صنعت به نقل از  خبرخودرو،  احمدرضا عامری در خصوص طرح پیشنهادی وزارت صمت و وزارت راه و شهرسازی مبنی بر نوسازی ۹ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دیزلی اظهار داشت: اگر امکانات و زیرساخت ها فراهم باشد نوسازی ناوگان می تواند رویداد خوبی برای شبکه حمل و نقل مسافری باشد.

وی درباره قابلیت اجرای این طرح بیان کرد: با توجه به اینکه این طرح از سوی وزارت راه و شهرسازی و وزارت صمت پیشنهاد شده و وزارت راه متولی حمل و نقل و به نیازمندی های این حوزه واقف است قطعا این طرح کارشناسی شده و امیدواریم که به اجرا درآید.

رییس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشوردر پاسخ به این سوال که چرا طرح های نوسازی در بیشتر مواقع اجرایی نمی شوند، گفت: برخی طرح ها به دلیل عدم تامین اعتبارات به نتیجه نمی رسد اما اگر مسائل ارزی و ریالی آن پیش بینی و تعریف شده باشد اجرایی خواهند شد.

عامری درباره فرسودگی ناوگان مسافری و تاثیر آن بر تصادفات جاده ای عنوان کرد: سه عامل در تصادفات جاده ای نقش دارند: ناوگان، جاده و انسان که در حال حاضر ناوگان و جاده ها به دلیل شرایط اقتصادی کشور و عدم تخصیص اعتبارات نوسازی نمی شوند اما در مجموع سهم حمل و نقل مسافری در حوادث جاده ای نسبت به سایر ناوگان کمتر است.

لینک کوتاه : http://hashiyehsanat.com/?p=2931
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)