سه شنبه 21 دی 1400 - 7:51
دیدار وزیر صمت با معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور بررسی شد،

گذار به صنعت خودروسازی دانش بنیان

در دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور موضوع دانش بنیان شدن صنعت خودرو مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.

گذار به صنعت خودروسازی دانش بنیان

به گزارش حاشیه صنعت به نقل از شاتا ، در این دیدار که به میزبانی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، مسوولان به تحلیل صنعت خودرو از دیدگاه اقتصاد دانش بنیان پرداختند.

طراحی و توسعه پلتفرم و خانواده محصول مبتنی بر آن با تکیه بر توانایی زنجیره تامین، از جمله راهکارها و موارد مطرح شده در این جلسه بود.

در این دیدار همچنین به ساختار جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت و تشکیل معاونت صنایع حمل و نقل درون این ساختار با سه دفتر صنایع خودرو، صنایع ریلی و دریایی و صنایع هوایی اشاره شد.

 صنعت خودروی کشورمان به عنوان یک صنعت پیشران، در سال‌های اخیر از مشکلات و چالش‌هایی همچون زیان انباشته، کیفیت پایین تولیدات، نحوه قیمت‌گذاری و بدهی زیاد به قطعه‌سازان و زنجیره تامین رنج می‌برد، اما وزیر صمت کابینه دولت سیزدهم معتقد است: این مشکلات به معنی آن نیست که این صنعت را کنار بگذاریم.

«سید رضا فاطمی‌امین» بیان‌داشت: «عده‌ای می‌گویند که اگر این صنعت را کنار گذاشته و به واردات خودرو اقدام کنیم به نفع ما است، اما برعکس معتقدم صنعت خودروسازی دارای ظرفیتی است که می‌تواند به افتخار ملی تبدیل شود.»

لینک کوتاه : http://hashiyehsanat.com/?p=2714
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)