چهارشنبه 8 دی 1400 - 10:39
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران:

علم و فناوری در حوزه سلامت باید در راستای رفع نیازهای جامعه باشد

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: سلامت یکی از زیربنایی‌ترین بخش‌های اقتصادی هر جامعه است و نه فقط به‌طور مستقیم در رشد اقتصادی نقش اساسی دارد، بلکه بر توسعه دیگر بخش‌های اقتصادی هم تاثیرگذار است.

علم و فناوری در حوزه سلامت باید در راستای رفع نیازهای جامعه باشد

به گزارش حاشیه صنعت به نقل از  از سازمان ملی استاندارد، «مهدی اسلام پناه» در چهارمین جشنواره ملی صنعت سلامت‌محور با بیان اینکه سلامت افراد جامعه وسیله‌ای برای تکامل انسان است، افزود: سلامت جامعه نیازمند اتخاذ نگاهی همه‌جانبه و کل‌نگر در سطوح مختلف فردی، خانوادگی و ملی و جهانی است.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران، فناوری برتر در حوزه سلامت را منشاء رشد و تحول اقتصادی دانست و گفت: نوآوری‌هایی از جمله بیوتکنولوژی، ژنتیک، هوش مصنوعی، حسگرهای اینترنتی و رایانش ابری هر کدام به صورت مجزا تحول‌ آفرین‌اند و به صورت جمعی در حال تغییر دادن جهان هستند.
وی، لازمه ورود به بازارهای جهانی را رشد صنایع پیشرفته بیان داشت و اظهار داشت: تحقیقات و پژوهش باید در کشور مساله محور بوده و جهت‌گیری برنامه‌های پژوهشی و تحقیقاتی با هدف رفع نیازهای جامعه باشد.
اسلام‌پناه ادامه‌داد: کاربردی بودن پژوهش‌ها لازمه تحقق نگاه پژوهشمحور در فرایند رشد و تعالی کشور است.
وی با بیان اینکه علم و فناوری در حوزه سلامت باید در راستای رفع نیازهای جامعه باشد، تاکید کرد: حضور موثر در عرصه‌های بین المللی، اهتمام ویژه به شرکت‌های دانش‌بنیان در جهت تکمیل چرخه نوآوری، تغییر فرهنگ و جریان واردات محور به جریان متناوب تولید داخلی و اقتصاد منزوی، گفتمان‌سازی علمی و نخبگانی، به‌کارگیری علوم و فناوری‌های نوین و توجه به صنعت حلال باید جزء اولویت‌های حوزه سلامت باشد.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران یادآوری‌کرد: استانداردسازی باعث می‌شود سازمان‌ها، شرکت‌ها و مراکز مختلف همه فعالیت‌های خود را بر اساس قوانین و دستورالعمل‌های از پیش تعیین شده با هدف بهبود کیفیت و افزایش کارایی تنظیم‌کنند و استاندارد و استانداردسازی با هدف ایجاد نظم، ارتقای کیفیت، توسعه عدالت اجتماعی، ایجاد اعتماد و اطمینان و حفظ توازن و تعادل انجام می‌شود.
اسلام‌پناه با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد ایران از تولید محصولات دانش بنیان در حوزه سلامت حمایت می کند، اظهار داشت: تقویت اقتصاد ملی کشور، اشتغال زایی و ارتقای سطح تکنولوژی از مزیت‌های محصولات دانش‌بنیان است.
چهارمین جشنواره ملی صنعت سلامت محور با رویکرد ارتقای سلامت صنایع تولیدی و خدماتی و معرفی سازمان‌های پاسخ‌گو و مسوولیت پذیر در حوزه سلامت کشور با حضور مسوولان حوزه سلامت، تولید کنندگان و ارائه دهندگان خدمات در سازمان مدیریت صنعتی  کشور برگزار شد. در این مراسم از سازمان‌ها و مراکز خدماتی و تولیدی که در زمینه کیفیت پیشگام بودند تجلیل شد.

لینک کوتاه : http://hashiyehsanat.com/?p=2484
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)