سه شنبه 7 دی 1400 - 8:38
دهقانی با اشاره به قیمت یکسان فولاد و آلومینیوم در دنیا:

خودروی ایرانی با وجود هزینه های ریالی از خارجی گران‌تر است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه نرخ آلومینیوم، فولاد، مس و پتروشیمی در دنیا یکسان است، گفت: با وجود اینکه هزینه انرژی و دستمزد کارگر در ایران ریالی بوده و قیمت مواد اولیه تولید نیز در دنیا یکسان است اما خودروهای داخلی از مشابه خارجی گرانتر هستند.

خودروی ایرانی با وجود هزینه های ریالی از خارجی گران‌تر است

به گزارش حاشیه صنعت به نقل از  خبرگزاری خانه ملت ، الهویردی دهقانی برخی ادعاها مبنی بر اینکه از آنجا که خودروسازان ناچارند مواد اولیه موردنیاز تولید مانند فولاد و آلومینیوم را دلاری خریداری کنند، هزینه تمام شده تولید افزایش می‌یابد، را نادرست دانست و گفت:با توجه به نرخ ارز، هزینه تامین مواد اولیه خودروسازان خارجی از شرکت‌های خودروساز ایرانی بیشتر است با این وجود خودروسازان خارجی با کیفیت‌ترین خودروها را با قیمت‌های ارزانتر از محصولات داخلی تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی افزود:با مقایسه خودروهای تولید داخل با خودروهای هم سطح آنها در دنیا، به این نتیجه می‌رسیم که با وجود اینکه میزان مواد اولیه موردنیاز هر دو خودرو یکسان است و انرژی و دستمزد کارگر در ایران نیز ریالی است، خودروهای داخلی گرانتر هستند.

وی با بیان اینکه جواب این معما را باید در جای دیگری جستجو کرد، اضافه کرد: بخش زیادی از هزینه تمام شده تولید خودرو مربوط به قطعات است و قیمت تمام شده قطعه نیز در ایران بالاست و این امر موجب گران شدن قیمت خودرو می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه نرخ آلومینیوم، فولاد، مس، پتروشیمی و.. در دنیا یکسان است با این حال به دلیل بالابودن هزینه تولید قطعات خودرو در ایران، خودرو در کشور ما گران تولید می‌شود، ادامه داد: ساختار درونی و مدیریتی خودروسازان یکی دیگر از دلایل تولیدخودرو گران در ایران می‌شود.

لینک کوتاه : http://hashiyehsanat.com/?p=2457
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)