دوشنبه 6 دی 1400 - 10:27
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم مطرح کرد:

شفافیت نظام مالیاتی و بانکی کلید مبازره با فساد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم با بیان اینکه راهکارهای متعددی برای مبارزه با فساد در کشور وجود دارد، گفت: تصویب و اجرای قانون جامع شفافیت در کشور موجب خواهد تا نظام‌های مالیاتی و بانکی در ایران بدون وقوع فساد در کشور فعالیت‌های خود را انجام دهند.

شفافیت نظام مالیاتی و بانکی کلید مبازره با فساد

 به گزارش حاشیه صنعت ، علی‌اصغر عنابستانی، عضو کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تصریح‌کرد: باید موضوع تعارض منافع را در کشور را حل کرده و قراردادهای پنجره چرخان حذف شوند. به طور مثال فردی در دولت برای شرکت خودش در بیرون آیین‌نامه می‌نویسد و یا با استفاده از نفوذ در دولت برای شرکت خود امتیازهای فراوان می‌گیرد، که باید در برابر این‌گونه پنجره‌های چرخان، قوانین سختی را اتخاذ کرد. در آمریکا فرد، یا باید در بخش خصوصی فعالیت کند و یا در بخش دولتی مشغول باشد و شما نمی‌توانید در هر ۲ شغل دولتی و خصوصی به صورت همزمان مشغول باشید.

وی اضافه‌کرد: راهکارهای متعددی برای مبارزه با فساد در کشور وجود دارد اما، تصویب و اجرای قانون جامع شفافیت در کشور موجب خواهد شد تا نظام مالیاتی و بانکی در ایران بدون وقوع فساد ، فعالیت‌های خود را انجام دهند.

نماینده مردم سبزوار در بهارستان افزود: اگر بخواهیم نرخ تورم را نزولی و ارزش پول کشور را صعودی کنیم، راهی جز تسهیل سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید در ایران را نداریم، در ساختار کشور ما قوانین متعددی برای برداشتن موانع تولید در مقاطع مختلف تصویب شده است اما، هیچ کدام از آنها کارکرد و تاثیر خود را در سال‌های گذشته نداشته‌اند و بنده امیدوار هستم در مجلس یازدهم با اهتمام همکارانم این قوانین به همراه قانون‌های جدید در کشور به درستی اجرا و عملیاتی شود.

 عنابستانی تاکید کرد: باید امنیت سرمایه‌گذاری در کشور را افزایش دهیم. مردم به مجموعه‌ای اعتماد می‌کنند و به آن پول‌های کلان می‌دهند، سپس مدیرعامل و اعضای هیات مدیره این مجموعه دستگیر می‌شوند که موجب تخریب اعتماد عمومی و خارج شدن نقدینگی از کشور خواهد شد. مردم باید احساس کنند هر جایی که سرمایه‌گذاری می‌کنند، یک زمین سفت است. ۴ هزار و ۵۰۰ هزار هزار میلیارد تومان نقدینگی سرگردان در کشور وجود دارد که باید به جای اینکه در حوزه‌های سفته‌بازی و دلالی مسکن، زمین، ارز و یا خودرو تزریق شده و سبب بروز تورم‌های وحشتناک شوند، به سوی تولید و ایجاد ارزش‌افزوده هدایت شده تا شاهد رونق اقتصادی در کشور باشیم.

لینک کوتاه : http://hashiyehsanat.com/?p=2455
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)