پنجشنبه 2 دی 1400 - 12:26

ایجاد ساختار جدید در ستاد تنظیم بازار

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مسائل تنظیم بازار مربوط به دو وزارتخانه جهاد و صمت است بنابراین از آنجا که نمی‌توان دو ستاد تنظیم بازار داشت، اکنون ستاد تنظیم بازار هر هفته در دولت و به ریاست مقام فرابخشی برگزار می‌شود.

ایجاد ساختار جدید در ستاد تنظیم بازار

به گزارش حاشیه صنعت به نقل از فارس، سید مهدی نیازی در پاسخ به این سوال که ستاد تنظیم بازار اکنون زیر نظر چه وزارتخانه‌ای اداره می‌شود؟ اظهار داشت: قانوع انتزاع تمام موضوعات مرتبط با بحث تنظیم بازار و مسائل کالاهای اساسی حوزه کشاورزی را به وزارت جهاد کشاورزی منتقل کرد بنابراین تمام فرآیند تنظیم بازار مرتبط با این کالاها در وزارت جهاد کشاورزی تصمیم‌گیری می‌شود.

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه تنظیم بازار شامل دو بخش محصولات کشاورزی و کالاهای صنعتی – معدنی می‌شود، بیان داشت: از آنجا که نمی‌توان دو ستاد تنظیم بازار داشت بنابراین الان ستاد تنظیم بازار به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل می‌شود و دبیری این ستاد نیز به عهده وزیر صنعت، معدن و تجارت است.

وی اضافه کرد: موضوعات مرتبط با دو وزارتخانه کاملا تفکیک شده و در ستاد تنظیم بازار مطرح می‌شود، تا دستگاه‌ها به‌طور مشخص بدانند که چه کاری می‌توانند انجام دهند.

وی افزود: موضوعات مرتبط با کالاهای اساسی طبق قانون انتزاع در وزارت جهاد کشاورزی مطرح و موضوعات مرتبط به کالاهای صنعتی مانند کاغذ و لاستیک در وزارت صمت مطرح می‌شود بنابراین جلسات ستاد تنظیم بازار به ریاست یک مقام فرابخشی یعنی معاون اول رئیس جمهور هر هفته تشکیل می‌شود و مسائل مرتبط با تنظیم بازار  دو وزارتخانه جهاد و صمت در آنجا مطرح و تصمیم‌گیری می‌شود‌

لینک کوتاه : http://hashiyehsanat.com/?p=2399
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)