یکشنبه 28 آذر 1400 - 20:44

ساختار سازمانی وزارت صنعت تغییر کرد

به دنبال تصمیم وزیر صمت، ساختار سازمانی وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از ۸ سال تغییر کرد.

به گزارش حاشیه صنعت  ، وزیر صنعت، معدن و تجارت بعد از ۸ سال چارت سازمانی وزارت صمت را تغییر داد. این تغییرات سازمانی جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت به امضای «سید رضا فاطمی امین»، وزیر صمت و «میثم لطفی»، رئیس سازمان اداری و استخدامی رسیده است.
بر این اساس، از این پس این وزارتخانه با هفت معاونت شامل «معاونت هماهنگی و محیط کسب و کار»، «معاونت حقوقی و امور مجلس»، «معاونت صنایع حمل و نقل»، «معاونت صنایع عمومی»، «معاونت صنایع ماشین‌سازی و تجهیزات»، «معاونت معادن و فرآوری مواد» و «معاونت تجارت و خدمات» فعالیت خواهد کرد.
همچنین سازمان‌های  گسترش و نوسازی صنایع ایران،  سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، سازمان توسعه تجارت ایران، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی، مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی، دانشگاه صنایع و معادن، شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، مرکز توسعه تجارت الکترونیک، صندوق ضمانت صادرات ایران، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته، صندوق توسعه صنایع دریایی، صندوق توسعه فعالیت‌های معدنی مستقیم زیر نظر وزیر صمت فعالیت می‌کنند.
دفتر صنایع منسوجات و پوشاک، دفتر صنایع غذا و دارو، دفتر صنایع سلولزی، چاپ و نوشت‌افزار، دفتر صنایع لوازم خانگی و اداری و دفتر صنایع ورزشی و خلاق زیر نظر معاونت صنایع عمومی فعالیت خواهند کرد.
دفاتر ماشین‌آلات و تجهیزات تولید، صنایع تجهیزات برقی و الکترونیکی، صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی ساختمانی و معدنی، دفتر صنایع نرم‌افزار و دفتر تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی زیر نظر معاونت صنایع ماشین‌سازی و تجهیزات فعالیت خواهند کرد.
همچنین دفاتر اکتشاف، بهره‌برداری معادن، صنایع معدنی، صنایع شیمیایی و پلیمری و دفتر صنایع مواد پیشرفته زیر نظر معاونت معادن و فرآوری مواد فعالیت کرده و دفاتر خدمات آماد و توزیع، خدمات نگهداری و تعمیر، خدمات کسب و کار و خدمات عمومی نیز زیر نظر معاونت تجارت و خدمات فعالیت می‌کنند.
هم‌زمان با این تغییرات، شنیده‌ها حاکی است متصدیان سه معاونت این وزارتخانه هم مشخص شده‌اند.
بر این اساس آقایان «محمدمهدی برادران» معاون صنایع عمومی، «شاه‌میرزایی» معاون تجارت و خدمات و «شاه‌حسینی» معاون حقوقی وزارت صمت شدند.
علاوه بر این «مهدی صادقی نیارکی» معاون فعلی صنایع وزارت صمت به عنوان عضو هیئت مدیره سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) تعیین شد.

لینک کوتاه : http://hashiyehsanat.com/?p=2335
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)