شنبه 20 آذر 1400 - 16:31
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران;

افزایش نرخ کارخانه‌‌ای خودرو تاثیری بر قیمت‌ها در بازار نداشت

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران گفت: افزایش اخیر قیمت خودرو در کارخانه تاثیری در قیمت عرضه خودرو در بازار نداشت .

افزایش نرخ کارخانه‌‌ای خودرو تاثیری بر قیمت‌ها در بازار نداشت

یه گزارش حاشیه صنعت به نقل از فارس ، سعید موتمنی در رابطه با تاثیر افزایش ۱۸ درصدی قیمت تولیدات خودرو در بازار، گفت: افزایش اخیر قیمت کارخانه‌ای خودرو تاثیری بر قیمت فروش خودرو در بازار نداشته و قیمت‌ خودرو در بازار افزایش نیافت.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران افزود: البته نوسانات قیمت ارز در روزهای اخیر قیمت خودروهای داخلی را ۱۰ روز پیش حدود  ۲ درصد و قیمت خودروهای خارجی را ۵ درصد افزایش داد اما افزایش اخیر قیمت خودرو در کارخانه تاثیری بر قیمت‌ها در بازار نداشت.

وی در پاسخ به این سوال که چرا افزایش ۱۸ درصدی قیمت خودرو در کارخانه تاثیری بر قیمت‌ها در بازار نداشته‌‌است، گفت: تقاضا در بازار مصرفی است تقاضای کاذب در بازار وجود ندارد، ضمن اینکه رکود حاکم بر بازار نیز مانع افزایش قیمت‌ها می‌شود.

موتمنی اظهار داشت: با افزایش اخیر قیمت خودرو در کارخانه، سود دلالان و واسطه‌ها کاهش یافته است. به عنوان مثال اگر پیش از این یک دلال از اختلاف قیمت خودرو در بازار آزاد و کارخانه ۱۴۰ میلیون تومان سود کسب می‌کرد با افزایش ۱۸ درصدی قیمت  خودروها در کارخانه سود واسطه به ۱۱۰ میلیون تومان کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران در پاسخ به این سوال که دلایل فاصله زیاد قیمت بین بازار و کارخانه ناشی از چیست، گفت: مهمترین مساله عرضه کم خودرو است.

وی اظهار داشت: در اوایل سال ۹۷ یعنی فروردین و اردیبهشت سال ۹۷، فاصله قیمت خودرو در بازار با قیمت خودرو در کارخانه بین یک تا ۵ میلیون تومان بود، اما اکنون فاصله بسیار زیاد است و علت آن است که در حدود سال ۹۶ سالانه حدود یک میلیون دستگاه خودرو تولید می‌شد، اما طی دو – سه سال گذشته تولید خودرو کاهش یافته و سالانه به حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار دستگاه رسیده است.

موتمنی در پاسخ به این سوال که آیا عرضه هفتگی خودرو می‌تواند قیمت در بازار را کاهش دهد، اظهار داشت: خودروسازان قول داده‌ بودند که با افزایش قیمت خودرو در کارخانه، تولیدات خود را افزایش می‌دهند، بنابراین باید اکنون به قول خود عمل کنند و خودروی بیشتری به بازار عرضه کنند.

وی اظهار داشت: خودروسازان پیش از این اعلام کرده بودند، حدود ۱۶۰ هزار دستگاه خودرو ناقص در پارکینگ‌هایشان وجود دارد که  بعد از افزایش اخیر قیمت خودر  خودرو اگر این خودروسازان اقدام به تکمیل خودروهای ناقص کنند، قطعا قیمت خودرو در بازار کاهش می‌یابد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران اظهار داشت: در حال حاضر تقاضای کاذب در بازار خودرو وجود ندارد، لذا در صورت افزایش تولید و عرضه فاصله قیمت عرضه خودرو در بازار آزاد با کارخانه کمتر خواهد شد.

به گزارش فارس، اواخر هفته گذشته دو خودروساز بزرگ کشور قیمت‌های جدید تولید‌شان را با افزایش اعلام کردند. به دنبال تصویب و اعمال افزایش ۱۸ درصدی قیمت خودروهای تولید داخل، دو خودروساز بزرگ کشور که پیش از این مدیران عامل‌شان قول افزایش تولید و عرضه را در صورت افزایش قیمت تولیدات داده بود، اکنون پس از محقق شدن افزایش قیمت‌ها اعلام کرده‌اند که از هفته جاری به صورت هفتگی برنامه فروش خواهند داشت.

لینک کوتاه : http://hashiyehsanat.com/?p=2213
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)