شنبه 20 آذر 1400 - 8:21
عضو هیأت مدیره انجمن قطعه سازی کشور انتقاد کرد:

دلالان؛ در حال بهره برداری از بازار خودرو

عضو هیات مدیره انجمن صنایع نیرومحرکه و قطعه سازی کشور گفت: قیمت گذاری دستوری خودرو باعث شده که صنعت خودرو و قطعه آسیب ببیند و دلالان و واسطه ها بیشترین سود را از بازار خودرو بربند.

دلالان؛ در حال بهره برداری از بازار خودرو

به گزارش حاشیه صنعت ، امیرحسین جلالی درباره نحوه قیمت گذاری خودرو و فرآیندی که در این حوزه باید دنبال شود، گفت:یکی از مهم ترین مشکلات در صنعت خودرو، قیمت گذاری دستوری است؛ این موضوع سبب شده که خودرو با قیمت کارخانه به دست مصرف کننده واقعی نرسد و همواره دلالان و فرصت طلبان از این وضعیت بهره برداری کنند.
وی تشریح کرد: در حال حاضر تقاضا برای خرید خودرو بیشتر از نیاز واقعی است و همین امر سبب شده در قرعه کشی ها شاهد ثبت نام میلیونی باشیم. برای پایان دادن به این مقوله و توزیع مناسب خودرو در بازار یک راه وجوددارد و آن فاصله گرفنت دولت سیزدهم از مقوله قیمت گذاری خودرو است.
این کارشناس صنعت خودرو گفت: فرآیند قیمت گذاری دولتی و شرایطی که شورای رقابت برای صنعت خودرو ایجادکرد، باعث شد این صنعت روز به روز ضعیف تر شود و نتواند در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گیرد.
وی با بیان اینکه صنعت خودرو به واسطه قیمت گذاری دولتی، متحمل ضرر و زیان شد، افزود: دلالان و واسطه ها ازبازار خودرو سودجویی کردند و اجازه نمی دهند که مردم در آرامش و فارغ از نوسان نسبت به خرید خودرو اقدام کنند؛ اگر از قیمت گذاری دستوری فاصله گرفته شود دیگر فرصت برای بهره برداری سودجویان فراهم نخواهد شد.
جلالی توضیح کرد: وضعیت بازار خودرو سبب شده که اقتصاد کشور هم دچار چالش های شود لذا با خروج ازقیمت گذاری دستوری، می توان به سمت رشد کیفیت و افزایش تولید محصول حرکت کرد.

لینک کوتاه : http://hashiyehsanat.com/?p=2198
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)