یکشنبه 23 آبان 1400 - 8:55
معاون وزیر صمت:

فارس موقعیت مناسبی برای توسعه صنعت خودروسازی دارد

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) تاکید کرد که استان فارس از موقعیت خوبی برای توسعه صنعت خودروسازی برخوردار است.

فارس موقعیت مناسبی برای توسعه صنعت خودروسازی دارد

به گزارش حاشیه صنعت به نقل از ایسنا ، محسن صالحی در جریان بازدید از کارخانه ایران‌خودرو شیراز، با تاکید بر اینکه موقعیت‌های بسیاری خوبی در صنعت خودروسازی استان فارس وجود دارد، عنوان کرد: برنامه‌های مدیریتی ارائه شده توسط مدیرعامل کارخانه ایران‌ خودرو فارس به لحاظ استراتژیک بسیار مناسب اما مستلزم اصلاح ساختاری این کارخانه در سطح ملی است.
به گزارش ایسنا به نقل از سازمان صمت فارس، صالحی گفت: باید شرایط لازم توسعه در بخش تولید این کارخانه فراهم شود و به صورت یک برنامه استراتژیک در هیات مدیره این کارخانه در کشور مطرح و مصوب شود که نظر ما هم نسبت به تحقق این طرح مساعد است.
محمدعلی کرک‌وندی، مدیرعامل کارخانه ایران‌خودرو فارس نیز با تاکید بر ظرفیت‌های این واحد تولیدی در زمینه عرضه محصولات، بیان کرد: کارخانه ایران‌خودرو فارس با دارا بودن ظرفیت تولید بیش از ۸۰ خودرو در روز با ظرفیت ۲۵۰ نفر منابع انسانی در بخش‌های مختلف در حال حاضر فعال است.
او گفت: بر اساس پتانسیل‌های این کارخانه در جنوب کشور و امکان فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در افزایش خط تولید و تعداد خودروهای تولیدی با توجه به سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی در افق ۱۴۰۴ و نظر بر فرمایشات مقام معظم رهبری، در تلاش هستیم تا بتوانیم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، شرایط لازم را برای تحقق برنامه‌های فرادست ملی را با هدف اشتغالزایی و تامین نیاز مصرف‌کنندگان را فراهم کنیم.
کرک‌وندی با اشاره به اینکه مهم‌ترین برنامه هدفمند این کارخانه در زمینه تولید، مولفه زنجیره تامین است، افزود: هدفمند کردن تولید محصولات از برنامه‌های راهبردی این کارخانه است که در نظر داریم با جایگزین کردن واردات خودرو با ساخت قطعه و مونتاژ خودروهای وارداتی، عرضه محصولات را تقویت کنیم.
مدیرعامل کارخانه ایران‌خودرو فارس با بیان اینکه در یک سال گذاشته توانسته‌ایم با مدیریت جدید به بهبود بهره‌وری مناسبی برسیم، اظهار کرد: در رابطه با جهش تولید در کارخانه، بهبود طراحی و اتوماسیون خطوط تولید، ارتقاء سطح ابزار و تجهیزات، توسعه و بهبود زیرساخت‌های لجستیکی، آراستگی صنعتی و زیرساخت کارخانه، مطالعه بازار محصول به ویژه در زمینه میزان ظرفیت صادرات و کشورهای هدف همکار در برنامه‌های اصلی ما در بهبود بهره‌وری و افزایش ظرفیت تولید قرار دارد.
او یادآور شد: با بهبود بهره‌وری در عملکرد مدیریتی این کارخانه این فرصت فراهم شده است تا بتوانیم در موضوعات رفاهی به منابع انسانی فعال در این مجموعه خدمات بهتری را ارائه دهیم.
حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس نیز با تاکید بر اینکه کارخانه ایران‌خودرو فارس به واسطه برخورداری از امکانات بالقوه و بالفعل که در شهر شیراز دارد، مطرح کرد: زیرساخت‌های مناسب در حوزه تولید و تامین قطعات و قالبسازی و موقعیت جغرافیایی و نزدیکی به بنادر جنوبی، می‌تواند به یکی از پایگاه‌های صنعتی ایران‌خودرو در جنوب کشور باشد.
او خاطرنشان کرد: تولید و اشتغال از سیاست‌های کلان و اولویت‌دار دولت سیزدهم است که با توجه به همگرایی صورت گرفته در سه قوه ما عزم جدی در تسهیل و رفع موانع تولید داریم و از طرح و برنامه‌های توسعه‌ای هدفمند حمایت و پشتیبانی‌های ویژه‌ای را خواهیم داشت.

لینک کوتاه : http://hashiyehsanat.com/?p=1957
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)