چهارشنبه 19 آبان 1400 - 10:50

خبرنگاران برتر خودرو معرفی شدند

مراسم تقدیر از خبرنگارن برتر حوزه خودرو در سال ۹۹، عصر سه شنبه در هتل المپیک تهران توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران و همزمان با روز ملی کیفیت برگزار شد.

به گزارش حاشیه صنعت به نقل از خودروکار در این مراسم، از نفرات برتر در چهارمین دوره نظرسنجی انتخاب خبرنگاران برتر حوزه خودرو و صنایع وابسته که به سال ۹۹ مربوط و توسط پایگاه خبری “صنعت نویس” اجرا می شود، توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران تقدیر شد. در این نظرسنجی که مسوولان سابق و فعلی خودروسازی و قطعه سازی، کارشناسان حوزه خودرو، مسوولان ارتباطات شرکت ها و البته فعالان رسانه ای و خودرونویسان شرکت کردند، ۱۰خبرنگار برتر فعال در حوزه خودرو و صنایع وابسته مشخص شدند.
انتخاب خودرونویسان برتر اما با توجه به شاخص های مختلف از جمله میزان فعالیت، جریان سازی، سبک نگارش، استقلال خبری و… صورت گرفته است، آن هم در سالی که خودروسازی کشور کماکان در تحریم قرار داشت و بازار نیز شوک های بزرگی را پشت سر گذاشت. در این رویداد حدود ۵۰ خبرنگار حوزه خودرو که طی سال ۹۸ بیشترین فعالیت را داشتند، کاندید شدند و در نهایت ۱۰ نفر توانستند با کسب بیشترین آرا، عناوین برتر را کسب کنند.
در نظرسنجی انجام شده، شرکت کنندگان مجاز بودند نهایتا تا پنج گزینه را به عنوان خودرونویسان برتر معرفی کنند تا در نهایت پنج خبرنگار برتر حوزه خودرو در سال ۹۸ انتخاب شوند. با این حال به دلیل کسب آرای مشترک، تعداد برندگان افزایش یافت و ۱۰ نفر از کاندیداها توانستند عناوین برتر را کسب کنند.
**۱۰ خودرونویس برتر ۹۹
اما طبق نظرسنجی انجام شده که حدود دو ماه طول کشید، “امین آزاد” از سایت تخصصی “بیت ران” با کسب بیشترین آرا، عنوان برترین خبرنگار خودرو کشور را در سال ۹۹ به خود اختصاص داد. وی در سال ۹۸ نیز رتبه برتر را در این نظرسنجی به دست آورده بود. آزاد که سابقه حضور در خبرگزاری ایسنا را دارد، چند سالی است فعالیت خبری خود را در خارج از ایران و در کشور ایتالیا دنبال می کند.
در رده دوم این نظرسنجی اما “مرجان شهریاری” از روزنامه “دنیای اقتصاد” عنوان دوم رده بندی برترین خبرنگاران حوزه خودرو در سال ۹۹ را به خود اختصاص داد. مرجان شهریاری چندین سال است که دبیری گروه خودرو روزنامه دنیای اقتصاد را بر عهده دارد و به بررسی مسائل و رویدادهای خرد و کلان خودروسازی ایران و جهان می پردازد.اما رتبه سوم نظرسنجی انتخاب خبرنگاران برتر حوزه خودرو در سال ۹۹ به “محسن آل طاها” از سایت تخصصی “خودروبانک” اختصاص یافت. وی نیز جزو خبرنگاران فعال در حوزه خودرو به شمار می رود که در سایت تخصصی خود، اخبار و تحلیل هایی مربوط به مسائل روز خودروسازی ایران و جهان را منتشر می کند.
طبق نظرسنجی صورت گرفته اما “حسین دلاور” از سایت تخصصی “اسب بخار” عنوان چهارم برترین خبرنگاران خودرویی کشور در سال ۹۹ را تصاحب کرد. دلاور به واسطه ویدئوهای اختصاصی اش در حوزه خودرو، یکی از خودرونویسان شناخته شده به حساب می آید و در فضای مجازی نیز فعالیت زیادی دارد. رده پنجم برترین خبرنگاران خودرویی سال ۹۹ اما مشترکا به “الهام دانیالی” از سایت تخصصی قطعه نیوز و “حسین مزاریان” از از سایت پرشین خودرو اختصاص یافت. دانیالی طی سال ۹۹ فعالیت قابل توجهی در حوزه قطعه سازی داشت و همچنین برنامه ویدئویی جاده مخصوص را نیز ارائه کرد. در این نظرسنجی اما “محمد مهدی تفضلی” نیز از سایت تخصصی اسب بخار عنوان برترین خبرنگار تخصصی و فنی نویس سال ۹۹ را به دست آورد. در نهایت اما از “علی ابراهیمی” نیز به عنوان خبرنگار پیشکسوت حوزه خودرو تقدیر شد. ابراهیمی در روزنامه همشهری فعالیت دارد.
“خبرنگاران برتر سال ۹۹ در یک نگاه
۱-امین آزاد از سایت تخصصی بیت ران
۲-مرجان شهریاری از روزنامه دنیای اقتصاد
۳-محسن آل طاها از سایت تخصصی خودروبانک
۴-حسین دلاور از سایت تخصصی اسب بخار
۵-حسین مزاریان از سایت تخصصی پرشین خودرو و الهام دانیالی از سایت تخصصی قطعه نیوز
۶-محمدعلی دیانتی زاده از روزنامه دنیای خودرو
۷-عسل داداش لو از پیکان و میترا ممسنی از سایت خودروکار
**خبرنگار برتر فنی نویس:محمدمهدی تفضلی از سایت تخصصی اسب بخار
**خبرنگار پیشکسوت:علی ابراهیمی از روزنامه همشهری
**شرکت کنندگان در نظرسنجی
در نظرسنجی صورت گرفته اما بالغ بر ۱۰۰ نفر از مسوولان سابق و فعلی خودروسازی و قطعه سازی، کارشناسان حوزه خودرو، مسوولان ارتباطات شرکت ها و البته فعالان رسانه ای و خودرونویسان شرکت کردند که از جمله آنها می توان به “محمدرضا نجفی منش” رییس انجمن صنایع همگن قطعه سازی، “احمد نعمت بخش”، دبیر انجمن خودروسازان، “سعید مدنی”، مدیرعامل سابق سایپا، “اشکان گلپایگانی”، مدیرعامل شرکت isqi، “سعید تاجیک”، قائم مقام شرکت isqi، “علی دماوندی”، ارتباطات ایدرو  “مهدی دادفر” نایب رییس انجمن واردکنندگان خودرو، “احد میرزایی” مدیر ارتباطات یاران خودرو، “مجتبی نظری” مدیر ارتباطات گروه بهمن، “محمدرضا انواری”، مدیر ارتباطات پیشین ایران خودرو، “عقیل مصطفایی”، کارشناس و فعال خودرویی ،”حسن کریمی سنجری”، کارشناس خودرو، “فربد زاوه”، کارشناس خودرو، “هاشم حکمه” رئیس اداره اطلاع رسانی سایپا، “داوود نوروزبیگی” مسوول ارتباطات با رسانه های ایران خودرو، “رضا حسینی” مدیر ارتباطات پارس خودرو و “مرتضی مرادی” مدیر ارتباطات ایساکو اشاره کرد.
همچنین خانم ها مرجان شهریاری، نرگس رسولی، مهناز رستمی، مرجان اسلامی فر، سپیده شهرام، عسل داداش لو، سمانه برمخشاد، میترا ممسنی، زهرا حریری و آمنه هادیپور، به همراه آقایان سینا گیلانی، مزدک جمشیدی، حسین مزاریان، احمد بروغنی، بهنام وحیدی، میلاد علمی، محمد صالحی، علیرضا بهداد، امین آزاد، افشین خالدی، عباس مغاری، محمدمهدی تفضلی، مهدی زاهدی، امید آذرزمانی، محمد ملکدار، امیرحسین برخورداری، علی دیانتی، حسین دلاور، محسن آل طاها، بابک وفایی و علی ابراهیمی و برخی دیگر از فعالان رسانه ای در حوزه خودرو نیز در نظرسنجی انتخاب خبرنگاران برتر خودرویی کشور طی سال ۹۹ شرکت کردند. این برای چهارمین بار است که پایگاه خبری صنعت نویس نظرسنجی انتخاب برترین خبرنگاران حوزه خودرو را برگزار می کند. در دور نخست این نظرسنجی طی سال ۹۶، حسین مزاریان رتبه نخست را به دست آورد و در سال ۹۷ نیز سید رضا حسینی حائز رتبه برتر شد. رتبه برتر در سال های ۹۸ و ۹۹ نیز به امین آزاد رسید.

لینک کوتاه : http://hashiyehsanat.com/?p=1949
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)