چهارشنبه 12 آبان 1400 - 10:14
رشیدی:

خودروسازان حاضر به حذف هزینه‌های سربار تولید نیستند/تولید خودروهای بی‌کیفیت و گران ماحصل انحصار در بازار

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه با وجود اینکه زیان‌ده بودن خودروسازان ناشی از وجود هزینه‌های سربار است، اما خودروسازان حاضر به حذف این هزینه‌ها نیستند، گفت: این شرکت‌ها می‌دانند که مردم ناچار به خرید خودروهای بی‌کیفیت هستند، بنابراین قیمت‌ها را بدون توجه به بهبود کیفیت، سلیقه‌ای افزایش می‌دهند.

خودروسازان حاضر به حذف هزینه‌های سربار تولید نیستند/تولید خودروهای بی‌کیفیت و گران ماحصل انحصار در بازار

به گزارش حاشیه صنعت به نقل از خانه ملت  محمد رشیدی ، درباره ادعای خودروسازان مبنی بر زیان‌ده بودن تولید خودرو با قیمت‌های کنونی، گفت: با وجود اینکه زیان‌ده بودن خودروسازان ناشی از وجود هزینه‌های سربار است، خودروسازان حاضر به حذف این هزینه‌ها نیستند و مادامیکه بازار خودرو انحصاری باشد، خودروسازان زیان‌ده خواهند بودند و خودروی تولیدی نیز بی‌کیفیت است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: خودروسازان به ویژه ایران خودرو و سایپا قانونمدار نیستند و حقوق مشتریان را رعایت نمی‌کنند در واقع با وجود اینکه این شرکت‌ها در طرح‌های پیش فروش و فروش فوری مبالغی را به عنوان «پیش پرداخت» از مردم دریافت کرده و خودرو را نیز در موعد مقرر درج شده در قرارداد تحویل نمی‌دهند، مطالبات قطعه‌سازان نیز به موقع پرداخت نمی‌کنند و تولیدکنندگان قطعه همواره از عدم دریافت مطالبات خود گلایه مند هستند.

بدعهدی خودروسازان در پرداخت مطالبات قطعه‌سازان

رشیدی ادامه داد: نه تنها خودروسازان، خودروهای پیش فروش شده را با تاخیر به مشتریان تحویل می‌دهد بلکه خوروهای تحویلی نیز در بیشتر موارد معیوب بوده و فاقد بسیاری از آپشن‌های مندرج در قرارداد است.

وی با بیان اینکه وضعیت کنونی بازار خودرو، حاصل انحصار صنعت خودروسازی است، اضافه کرد: خودروسازان می‌دانند که مردم ناچار به خرید خودروهای بی‌کیفیت آن‌ها هستند، بنابراین قیمت‌ها را بدون توجه به بهبود کیفیت سلیقه‌ای افزایش می‌دهند.

واردات مدیریت شده خودرو، انگیزه‌ی خودروسازان برای بهبود کیفیت و کاهش قیمت تمام شده خودرو را تقویت می‌کند

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه از آنجا که ایران خودرو و سایپا در بازار رقیبی ندارند، شرایط فروش و قیمت‌ خودروها را خود تعیین می‌کنند، تصریح کرد: نتیجه این وضعیت، تولید خودروهای بی‌کیفیت و گران و نارضایتی مردم از خودروهای داخلی است.

 این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه تولیدات داخلی توانایی رقابت با همتایان خارجی خود را ندارند، ادامه داد: واردات مدیریت شده خودرو، انگیزه‌ی خودروسازان برای بهبود کیفیت و کاهش قیمت تمام شده خودرو را تقویت می‌کند.

لینک کوتاه : http://hashiyehsanat.com/?p=1818
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)