چهارشنبه 12 آبان 1400 - 9:53
حسینی‌کیا نشست مشترک کمیسیون صنایع و معادن با وزیر صمت را تشریح کرد:

تاکید بر ساماندهی قیمت کالاهای اساسی و تنظیم بازار خودرو

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه اعضای کمیسیون متبوعش در نشست مشترک با وزیر صمت بر ضرورت ساماندهی قیمت کالاهای اساسی و تنظیم بازار خودرو تاکید کردند، گفت: فاطمی امین وعده داد، سامانه جامع تجارت تا پایان سال تکمیل و ردیابی کالا در زنجیره تولید تا توزیع محقق شود.

تاکید بر ساماندهی قیمت کالاهای اساسی و تنظیم بازار خودرو

به گزارش حاشیه صنعت به نقل از خانه ملت سیدجواد حسینی کیا در تشریح نشست کمیسیون صنایع و معادن با وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان وی، گفت: در این جلسه موضوعات متعددی مورد بررسی قرار گرفت که ساماندهی و تنظیم بازار یکی از اصلی‌ترین تاکیدات اعضای کمیسیون در این نشست بود.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش قیمت کالاهای اساسی، افزود: از آنجا که تکمیل سامانه جامع تجارت تاثیر مناسبی بر تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها با ردیابی کالا در طول زنجیره تولید و توزیع دارد، نمایندگان در جلسه شب گذشته بر لزوم تکمیل هرچه سریعتر آن تاکید کردند و وزیر صمت نیز وعده داد که این سامانه تا پایان سال تکمیل و به صورت کامل مورد استفاده قرار می گیرد.

وی ساماندهی بازار خودرو را دیگر موضوع بررسی شده در نشست مشترک کمیسیون صنایع و معادن با وزیر صمت دانست و یادآور شد: افزایش تیراژ تولید خودرو یکی از راهکارهای این وزارتخانه برای تنظیم بازار است به دلیل اهمیت این موضوع مقرر شد که طی هفته های آینده، در جلسه‌ای مفصل این موضوع و راهکارهای آن احصا شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم فعال‌سازی معادن و ضرورت استفاده از ظرفیت‌های عظیم معدنی در جهت توسعه اقتصادی و اشتغال را از دیگر موارد بررسی شده در این نشست برشمرد و ادامه داد: با وجود اینکه می‌توان درآمدهای معدنی را جایگزین فروش نفت کرد، در حال حاضر استفاده از این ظرفیت مغفول مانده و تعداد معادن راکد بسیار است.

حسینی کیا تصریح کرد: حمایت از تولید و هدایت نقدینگی به سمت صنعت، تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، فعال شدن واحدهای صنعتی و… از موضوعات بررسی شده در نشست مشترک کمیسیون صنایع و معادن با وزیر صنعت، معدن و تجارت بود.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ساماندهی بازار کالاهایی مانند فولاد، سیمان، یکی دیگر از مسائل بررسی شده بود، افزود: راهکارهایی برای تنظیم بازار این کالاها در حال تدوین است تا با عرضه در بورس قیمت‌ها متعادل و منطقی شود.

لینک کوتاه : http://hashiyehsanat.com/?p=1814
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)