به گزارش حاشیه صنعت به نقل از ایلنا ، حمیدرضا قندی  در مورد آخرین وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: در بازار هم رکود و هم آرامش وجود دارد؛ به علت وجود بیماری کرونا مسافرت‌ها کم شده و از طرف دیگر قیمت ارز که مستقیما روی قیمت خودرو تاثیرگذار است، افزایشی ندارد که اتفاق خاصی در بازار بیافتد.
وی با اشاره به نرخ روز خودرو گفت: قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ حدود ۲۵۰ میلیون تومان، پژو پارس ۲۸۵ میلیون تومان، تیوفایو ۳۲۵ میلیون تومان، دناپلاس اتوماتیک ۴۶۰ میلیون تومان، دنا پلاس ۳۸۰ میلیون تومان، پراید ۱۴۰ میلیون تومان، کوییک ۱۷۰ میلیون تومان، کوییک R دورنگ حدود ۱۷۰ میلیون تومان، ساینا ۱۶۳ میلیون تومان، تیبا صندوق‌دار ۱۵۰ میلیون تومان و تیبا ۲ حدود ۱۶۳ میلیون تومان در بازار است.
رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی اصفهان افزود: سوبسیدهای بسیار شدیدی از طریق قرعه کشی‌ها به بعضی از افراد داده می‌شود. می‌توان گفت ۹۵ درصد از کسانی که برای قرعه‌کشی‌ها ثبت نام می‌کنند، فروشنده بازار هستند و تنها ۵ درصد آنها برای مصرف شخصی ثبت نام‌ می‌کنند. برای نمونه پژو پارس در قرعه‌کشی‌ها ۱۴۰ میلیون تومان است درحالی که قیمت همین خودرو در بازار ۲۸۰ میلیون تومان است.
وی در ادامه تصریح کرد: این حق مردم است که دولت به یک سری از افراد می‌دهد که یا کد ملی سفید دارند یا کد ملی را ۱۰ میلیون یا ۲۰ میلیون تومان می‌خرند و در بازار ۱۴۰ میلیون تومان یا ۱۵۰ میلیون تومان سود می‌کنند. سایپا قیمت‌ها را به بازار نزدیک کرده است، برای مثال کوییک R در کارخانه ۱۵۰ میلیون تومان فروخته می‌شود که با بازار حدود ۲۰ میلیون تومان تفاوت دارد که با توجه به فاصله زمانی تحویل، قیمت به بازار نزدیک است.
قندی افزود: نظر نمایشگاه داران این است ایران خودرو هم باید قیمت‌ها را به بازار نزدیک کرده و قرعه‌کشی‌ها را بردارد تا مصرف‌کننده واقعی بتواند از بازار استفاده کند.