دوشنبه 19 مهر 1400 - 10:47
یوسفی انتقاد کرد

معادله مجهول بازار خودرو؛ طلب هنگفت قطعه‌سازان از خودروسازان با وجود پیش فروش‌های میلیاردی

عضو هیات رئیسه مجلس می‌گوید با وجود اینکه خودروسازان در طرح‌های پیش فروش خودرو، یک سال زودتر پیش پرداخت را از مردم دریافت می‌کنند و قیمت خودرو هنگام تحویل به روز محاسبه می‌شود، مطالبات قطعه‌سازان پرداخت نمی‌شود که این وضعیت را باید بیانگر سوءمدیریت دانست.

معادله مجهول بازار خودرو؛ طلب هنگفت قطعه‌سازان از خودروسازان با وجود پیش فروش‌های میلیاردی

 به گزارش حاشیه صنعت ، مجتبی یوسفی درباره واردات خودرو، گفت: هرچند برخی معتقدند، خودرو کالایی لوکس به شمار می‌رود اما باید به این نکته نیز توجه کرد که این کالا نه تنها لوکس نیست بلکه برخی افراد که با خرید پراید به دنبال تامین معاش خود هستند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی افزود: حدود ۷۰۰ هزار نفر در صنعت خودرو به صورت مستقیم و غیرمستقیم فعال هستند و نباید به گونه‌ای تصمیم‌گیری شود که معیشت آنها تحت تاثیر قرار گیرد، اما نباید این نکته را نیز فراموش کنیم که مردم نباید هزینه سوءمدیریت انتصاب بسیاری از مدیران سیاسی در خودروسازی‌ها را پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: اکنون اگر از کیفیت و قیمت خودروهای داخلی گلایه کنیم که چراکه گرانترین خودروهای بی‌کیفیت را به مردم تحویل می‌دهند، پاسخ می‌دهند، که خودروسازی‌ها خصوصی است و توسط سهامداران اداره می‌شوند، اما زمانیکه حرف از حمایت و انتصاب مدیران می‌شود، ادعا می‌کنند که این شرکت‌ها، دولتی هستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم  با بیان اینکه خودروسازان باید در کوتاه مدت برای افزایش تولید و رشد کیفیت برنامه‌ریزی کنند، تصریح کرد: مردم طی چند دهه گذشته از صنعت خودروسازی حمایت کردند اما این همراهی برای آن‌ها نتیجه‌ای نداشت، حتی کیفیت برخی خودروها سال به سال بدتر نیز شد، به این معنا که خودروی تولیدی ۱۰ سال گذشته از خودرویی که اکنون تولید می‌شود، باکیفیت‌تر است.

یوسفی با اشاره به وجود انحصار و حمایت‌های همه جانبه از صنعت خودروسازی، ادامه داد: با وجود اینکه خودروسازان در طرح‌های پیش فروش خودرو، یک سال زودتر پیش پرداخت را از مردم دریافت می‌کنند و قیمت خودرو هنگام تحویل به روز محاسبه می‌شود، مطالبات قطعه‌سازان پرداخت نمی‌شود که این وضعیت را باید بیانگر سوءمدیریت دانست.

عضو کمیسیون عمارن مجلس گفت: در مصوبه خودرویی مجلس واردات مشروط بر صادرات خودرو یا خدمات حوزه خودرو، پیش بینی شده بود که با این رویه بدون فشار به منابع ارزی می‌توان خودرو وارد کرد و انحصار بازار را از بین برد. این مصوبه در ماه گذشته موجب شد، قیمت خودرو کاهش پیدا کند زیرا  خودروسازان و سفته بازان نگران تاثیرگذاری این مصوبه بر بازار شدند.

به گفته عضو هیات رئیسه مجلس هرچند باید از تولید ملی حمایت کرد اما مردم نباید هزینه سوءمدیریت‌ها را با جان خود پرداخت کنند.

لینک کوتاه : http://hashiyehsanat.com/?p=1586
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)