شنبه 10 مهر 1400 - 9:16

وزیر صمت: واردات خودرو تا پایان سال اشتباه است

فاطمی امین در رابطه با ورود خودروهای خارجی گفت: من قبلا هم اشاره کرده‌ام در شرایط معمولی زمانی که تراز تجاری و ارزی کشور متعادل است واردات خودرو خارجی می تواند مفید باشد به نوعی فضای رقابتی ایجاد می کند اما در حال حاضر و حداقل تا پایان سال جاری و تا زمانی که ما به یک توازن در تراز خارجی برسیم فکر می کنم اشتباه است زیرا حجم زیادی از منابع ارزی را درگیر میکند و قیمت ارز افزایش پیدا میکند و تورم ایجاد می‌کند که این به ضرر همه جامعه است.

وزیر صمت: واردات خودرو تا پایان سال اشتباه است

باشگاه خبرنگاران: فاطمی امین گفت: برنامه ویژه‌ای را در بحث صادرات شروع کرده‌ایم شنبه خبر آن منتشر خواهد شد.

سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت طی مراسمی با حضور رئیس بنیاد شهید اظهار کرد: متوجه شدم مشکلاتی در حوزه صنعت وجود دارد به عبارتی مشکلاتی در تامین و قیمت تجهیزات توانبخشی است که در اسرع وقت با پیگیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: بخش هایی که امکان ساخت داخل دارد در اسرع وقت تسهیل می‌شود و آن قسمتی که باید وارد شود در ادامه که این افراد بتوانند از بهترین امکانات استفاده کنند.

فاطمی امین بیان کرد: درباره انواع ویلچر و تشک ها صحبت شد و قرار شد اوایل هفته آینده جلسه مشترکی بین معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن، تجارت و معاونین بنیاد شهید برگزار شود تا اقلامی که مورد نیاز جانبازان است را ما احصاء کنیم و مواردی که امکان ساخت را داریم تسریع کنیم و سازندگان را تشویق کنیم تا نیاز ها را با کیفیتی که مورد نیاز این افراد است تولید کنند.

وی ادامه داد: اگر امکان تولید وجود نداشت نیز به سرعت برای تأمین اقدام ویژه ای انجام شود.

فاطمی امین در پاسخ به اینکه تحویل خودروی جانبازان چه زمانی خواهد بود گفت: ما ضوابط تدوین شده را قطعا اجرا خواهیم کرد و برنامه زمان بندی را با بنیاد شهید هماهنگ میکنیم و حتما الویت را به این بخش می‌دهیم.

وزیر صنعت درباره اینکه برای ساماندهی فولاد چه اقداماتی انجام شده تصریح کرد: من در روز رای اعتماد در مجلس قولی دادم نباید به قیمت قبل از قطعی برق بازگردد و خوشبختانه این اتفاق افتاد و اکنون سه هفته است که همان قیمت وجود دارد.

وزیر صمت گفت: موضوع پتروشیمی و فولاد را از دو هفته پیش آغاز کرده ایم و یک برنامه زمانبندی داشتیم ابتدا با سیمان آغاز کردیم به تثبیت خوبی رسید از دو هفته گذشته بازار مواد اولیه پتروشیمی از پلی اتیلن و پت و فولاد متمرکز شدیم که این ها زمان برتر هستند یک دوره سه ماهه را تا آخر پاییز برنامه ریزی کردیم انشالله این دو بازار که سهم بسیار بالایی در بخش های مختلف تولید دارند مدیریت خواهد شد و مشاهده ثبات در بازار با قیمت های معقول خواهیم بود.

فاطمی امین درباره دیدگاه تخصصی این دستگاه در رابطه با ورود خودروهای خارجی گفت: من قبلا هم اشاره کرده‌ام در شرایط معمولی زمانی که تراز تجاری و ارزی کشور متعادل است واردات خودرو خارجی می تواند مفید باشد به نوعی فضای رقابتی ایجاد می کند اما در حال حاضر و حداقل تا پایان سال جاری و تا زمانی که ما به یک توازن در تراز خارجی برسیم فکر می کنم اشتباه است زیرا حجم زیادی از منابع ارزی را درگیر میکند و قیمت ارز افزایش پیدا میکند و تورم ایجاد می‌کند که این به ضرر همه جامعه است.

وی مطرح کرد: برنامه ویژه ای را در بحث صادرات شروع کرده‌ایم شنبه خبر آن منتشر خواهد شد.

فاطمی امین ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که به یک توازن ارزی برسیم و بنظر من پس از آن واردات خودرو می‌تواند انجام شود.

امیر حسین قاضی زاده هاشمی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز ضمن تشکر از وزیر صنعت رئیس بنیاد شهید اظهار کرد: ما خدمت مظلوم‌ترین که جانبازان اعصاب و روان هستند رسیده‌ایم، این مرکز ۱۴۰ تخت دارد که ۴۰ تخت متعلق به خانم ها و ۱۰۰ تخت متعلق به آقایان است جانبازان اعصاب و روان ایثارگران خاموش‌اند.

وی افزود: برای این افراد زمان در سال ها قبل متوقف شده است در حالی که ایثار شان همچنان ادامه دارد زمانی که با آنها گفتگو می کردیم بعضاً بیشتر از اینکه به فکر خود باشند به فکر پرسنل بودند و از ما تقاضای رسیدگی به آنها را داشتند.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم از این دست بازدید ها که چراغ اول آن را وزیر محترم صنعت معدن و تجارت روشن کردن با اعضای کابینه نیز داشته باشیم البته با شخصیت‌های خارج از کابینه بازدید داشتیم اما امیدواریم بتوانیم با اعضای کابینه نیز داشته باشیم.

وی تصریح کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران و مسائل مرتبط با جانبازان و خانواده ی شهدا به نحوی به همه وزارتخانه ها مربوط می‌شود؛ با گذشت بیش از ۳۰ سال از زمان جنگ ما هنوز در بعضی از موارد ابتدایی درباره جانبازان مانده ایم.

رئیس بنیاد شهید اظهار کرد: ما برای جانبازان ویژه و پر مشکل که خودروهایشان فرسوده شده و حدود ۵، ۶ هزار نفر هستند نیاز فوری داریم که مانند گذشته مجوز برای واردات خودرو از دولت گرفته شده بود مجدداً گرفته شود البته این مطلب منوط به مصوبه دولت است.

لینک کوتاه : http://hashiyehsanat.com/?p=1508
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)