شنبه 16 مرداد 1400 - 10:18
به منظور کاهش تولید گازهای گلخانه ای صورت می گیرد

دستور بایدن برای تولید ۵۰ درصدی خودروهای پاک تا ۲۰۳۰

کاخ سفید اعلام کرده که جو بایدن رییس جمهور آمریکا دستور اجرایی جدیدی را خطاب به خودروسازان این کشور صادر کرده که در زمینه حرکت به سمت تولید خودروهای الکتریکی طی ۹ سال آینده است. دولت بایدن می خواهد که تا سال ۲۰۳۰ نیمی از خودروهای صفر کیلومتری که در آمریکا به فروش می رسند، از نوع تمام الکتریکی باشند. لازم به ذکر است که این هدف تنها به خودروهای الکتریکی مربوط نمی شود، بلکه خودروهای پلاگین هیبریدی و سوخت سلولی را هم شامل می شود.

دستور بایدن برای تولید ۵۰ درصدی خودروهای پاک تا ۲۰۳۰

به گزارش حاشیه صنعت ، البته این هدف چندان هم دست نیافتنی نیست؛ چراکه فورد، جنرال موتورز و استلانتیس مدنی پیش بیانیه مشترکی را صادر کرده بودند که در آن از هدف تعیین شده در دولت بایدن برای تولید خودروهای الکتریکی و پاک استقبال کرده بودند. متن این بیانیه به شرح زیر است.

امروز فورد، جنرال موتورز و استلانتیس هدف مشترک خود برای دست یابی به فروش سالانه ۴۰ تا ۵۰ درصدی خودروهای پاک شامل خودروهای الکتریکی، سوخت سلولی و پلاگین هیبریدی را تا سال ۲۰۳۰ اعلام می کنند تا آمریکا را به اهداف اقلیمی توافقنامه پاریس و آینده بدون آلاینده نزدیکتر کنند.

این دستور اجرایی همچنین دارای یک برنامه زمانبندی قوی برای استانداردهای سختگیرانه مربوط به مصرف سوخت خودروهای تجاری اعم از سبک، متوسط و Heavy Duty است. کاخ سفید خاطر نشان کرد که هدف دولت بایدن این است که قوانین مربوط به مصرف سوخت را برای خودروهای تجاری سبک از سال ۲۰۲۷ و برای خودروهای تجاری متوسط و سنگین از سال ۲۰۳۰ اجرایی کند.

کاخ سفید اعلام کرد که اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود، آمریکا به سرعت در مسیر کاهش تولید گازخانه های گلخانه ای تولید شده از خودروهای سواری قرار می گیرد و تا سال ۲۰۳۰ به میزان ۶۰ درصد تولید گازهای گلخانه ای ناشی از خودروهای سواری در آمریکا نسبت به سال ۲۰۲۰ کاسته می شود. تحقق این هدف، دولت بایدن را یک گام به رسیدن به هدف اصلی کاهش ۵۰ تا ۵۲ درصدی تولید گازخانه گلخانه ای از کل صنایع آمریکا نسبت به سال ۲۰۰۵ نزدیک تر می کند.

برنامه های سایر خودروسازان برای الکتریکی سازی

جدا از این سه خودروهای بسیار عظیم آمریکا، سایر خودروسازان نیز حمایت خود را از دستور اجرایی دولت بایدن در راستای تولید خودروی پاک اعلام کرده اند. این خودروسازان شامل هیوندای و تویوتا بوده که این خودروساز ژاپنی اعلام کرده که این هدف برای محیط زیست بسیار مناسب بوده و دولت آمریکا می تواند روی کمک تویوتا برای تحقق آن حساب کند.

سایر خودروسازان مانند ب ام و، فورد، هوندا، فولکس واگن و ولوو هم بیانیه مشترکی صادر کرده اند که در آن از هدف دولت آمریکا و برای دست یابی به آینده الکتریکی صنعت خودرو حمایت کرده اند و از رهبری بایدن از زمینه کاهش تولید گازهای گلخانه ای و سرمایه گذاری در زیرساخت های مهم برای دست یابی به این هدف، تشکر کرده اند.

منبع/ خودونویس

 

لینک کوتاه : http://hashiyehsanat.com/?p=809
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)