دوشنبه 3 مرداد 1401 - 10:56
رئیس خانه صمت ایران:

عمر ماشین‌آلات معدنی کشور به ۴۰ سال می‌رسد

رئیس خانه صمت ایران گفت: عمر ماشین آلات معدنی در کشور به بیش از ۴۰ سال نزدیک شده است و این در حالی است که لوازم یدکی این ماشین آلات نیز در کشور وجود ندارد.

 به گزارش حاشیه صنعت به نقل از  مهر، سید عبدالوهاب سهل آبادی با بیان اینکه عدم واردات ماشین آلات مدرن و به روز معدنی یکی از دغدغه‌های اصلی معدنکاران و صنایع معدنی است، اظهار کرد: یکی از دلایل این امر گران بودن این ماشین آلات با توجه به نوسانات قیمت ارز است.

وی افزود: با این شرایط معادن و به ویژه معادن کوچک امکان خرید این ماشین آلات را ندارند و هر روز به فرسودگی ماشین آلات آنها افزوده می‌شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران همچنین به کمبود و یا بی کیفیت بودن لوازم یدکی ماشین آلات معدنی در کشور اشاره کرد و افزود: باید توجه داشت که معادن از ماشین آلاتی که در سال‌ای ۶۲ و ۶۳ وارد کشور شده است استفاده می‌کنند و این به معنای عمر ۴۰ ساله این ماشین آلات است.

سهل آبادی در مورد واردات ماشین آلات معدنی، با بیان اینکه صدور این بخشنامه برای داشتن یک مکانیسم واحد در همین حد نیز جای امیدواری دارد، اظهار داشت: بر اساس این ابلاغیه امکان نوسازی ناوگان معدنی کشور به بخش خصوصی واگذار شده است و معادن می‌توانند در قالب قید و بندهایی ماشین آلات معدنی را وارد و ناوگان خود را نوسازی کنند.

وی با بیان اینکه یکی از شروط بزرگی که در این بخشنامه قید شده این است که واردات ماشین آلات خارجی مشروط به خرید یک دستگاه ماشین تولید داخل است، افزود: باید توجه داشت در کشور ماشین‌آلاتی که برای معادن قابل استفاده باشد وجود ندارد.

رئیس خانه صمت ایران با بیان اینکه در حال حاضر نیز که روند واردات ماشین آلات معدنی تسهیل شده است، گفت: امیدواریم این روند نیز از دست دلالان به دور باشد و شرایط فراهم شود که معدن داران کوچک نیز امکان واردات این خودروها را داشته باشند.

سهل آبادی با اشاره به برداشته شدن سال ساخت در روند جدید واردات ماشین آلات معدنی تصریح کرد: در این زمینه باید توجه داشت ماشین‌آلاتی را در کشورهای همسایه اورهال می‌کنند که قابل استفاده است و می‌توان در معادن کشور از آن بهره برد.

لینک کوتاه : http://hashiyehsanat.com/?p=5277
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)