پنجشنبه 17 تیر 1400 - 23:06
رزم حسینی مطرح کرد

از وضعیت صنعت خودرو شرمنده ایم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت : از وضعیت صنعت خودرو شرمنده ایم، وزارت صمت بنگاه سیاسی نیست؛ بنگاه اقتصادی است

از وضعیت صنعت خودرو شرمنده ایم

به گزارش حاشیه صنعت با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری چهارشنبه شب وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با بحث قیمت‌گذاری‌ها همچون قیمت‌گذاری زنجیره فولاد و حواشی پیرامون آن که در نهایت وضعیت نامشخصی به جهت ارزش افزوده از این  جهت که سود غالبا به سمت ذوبی‌ها و کمتر به سمت سنگ‌آهنی‌هاست، ایجاد کرده، در راستای متوازن‌سازی آن‌ها گفت: در مقطعی کار آغاز شد اما عواملی مانع ادامه آن شد.

وی ضمن تاکید براینکه ما مخالف قیمت‌گذاری دستوری هستیم، افزود: برای واقعی کردن قیمت در زنجیره فولاد (نه قیمت دستوری)، اختلاف نظرهایی در حوزه‌های مختلف تصمیم‌گیری ایجاد شد و اجرای شیوه‌نامه آنطور که باید، اتفاق نیفتاد.  اکنون نیز به تدریج در کمیته‌های موجود مورد بررسی قرار می‌گیرد اما فعلا دست نگه داشته شده تا وزیر صمت دولت جدید، در این زمینه تصمیم‌گیری کند.

رزم حسینی با بیان اینکه از روز اولی که وارد وزارت صمت شدم مخالف جدی انحصار خودرو بوده‌ام، گفت: نباید فضای رقابتی را در بازار کشور از دست بدهیم. مردم باید خودروی با کیفیت سوار شوند، واردات خودرو باید آزاد شود و خودروسازان بخش خصوصی بایستی فعال و تقویت شوند تا به میدان بیایند .

وی  افزود: دو قرارداد جدید با شرکت‌های بزرگ در داخل که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری هستند تا رقیب ایران‌خودرو سایپا شوند، در حال انعقاد است. گاهی به عنوان مسئول از وضعیت صنعت خودرو شرمنده می‌شویم. البته طی چند سال اخیر  وضعیت در ایران‌خودرو و سایپا بهتر شده است. همین که خط تولید پراید متوقف شد، کار بسیار بزرگی بود و بلافاصله هم جایگزین شد.

وزیر صمت با بیان اینکه شورای رقابت مدعی است که باید قیمت‌گذاری بدین صورت باشد و اختلاف نظرهایی هم وجود دارد گفت: اما دست ما هم در این زمینه بسته بوده است. اما بسیار امیدوارم که دولت بعدی بتواند در این حوزه تحولی را ایجاد کند.

لینک کوتاه : http://hashiyehsanat.com/?p=510
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)