شنبه 9 بهمن 1400 - 20:32
اتاق اصناف ایران اعلام‌کرد:

الزام واحدهای صنفی به ثبت اطلاعات واکسیناسیون در سامانه «امید»

اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای اعلام‌کرد: واحدهای صنفی به ثبت اطلاعات واکسیناسیون در سامانه امید ملزم شدند و شیوه‌نامه جدید فعالیت‌های صنفی در طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا ابلاغ شد.

الزام واحدهای صنفی به ثبت اطلاعات واکسیناسیون در سامانه «امید»

به گزارش حاشیه صنعت به نقل از  از اتاق اصناف ایران، در اطلاعیه این اتاق آمده است: به موجب ضرورت اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا، بارگذاری اطلاعات واحدهای صنفی سراسر کشور بر بستر سامانه امید به نشانی asnaf.moi.ir الزامی است.

این اطلاعیه می افزاید: بر اساس طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا، الزامات و ضمانت اجرای فعالیت‌های پنج‌گانه مدیریت هوشمند بر بستر سامانه امید برای «دستگاه های اجرایی»، «خدمات گیرندگان از دستگاه های موضوع ماده ۲ قانون مدیریت بحران»، « واحدها و فعالیت های صنفی (تجاری، بازرگانی، خدماتی، تفریحی، رفاهی، تولیدی، صنعتی، کارگاهی، اقتصادی، اجتماعی»، «علمی، تحقیقاتی و آموزشی»، «فرهنگی و اجتماعی» و «تردد خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی (برون و درون شهر) » ابلاغ شده است.

در اطلاعیه اتاق اصناف ایران تاکید شده است: در بخش «واحدها و فعالیت های صنفی (تجاری، بازرگانی، خدماتی، تفریحی، رفاهی، تولیدی، صنعتی، کارگاهی، اقتصادی، اجتماعی)»، مشاغلی که اسامی آنها در ادامه ذکر می‌شود، با داشتن تاییده تزریق واکسن ۲ دوز در سامانه امید و اخذ QR کد از سامانه مجاز به فعالیت می شوند و نباید در وضعیت قرنطینه بیماری باشند.

سایر مشاغل خارج از فهرت، فقط با داشتن تاییدیه تزریق واکسن و اخذ QR کد مربوطه از سامانه و در وضعیت قرنطینه نبودن در زمان فعالیت می توانند فعالیت کنند و مراجعان به واحدها و فعالیت‌های صنفی نیز باید دارای تاییدیه تزریق واکسن در سامانه بوده و همچنین در وضعیت قرنطینه و بیماری نباشند.

در این اطلاعیه، ضمانت اجرایی این طرح در سه مرحله اخطار کتبی پلمب به واحدها، مسدود کردن پوز بانکی به مدت ۲ هفته و پلمب به مدت ۳۰ روز تبیین شده است که در صورت رعایت الزامات و تایید وزارت بهداشت نسبت به رفع پلمب اقدام خواهد شد.

لینک کوتاه : http://hashiyehsanat.com/?p=3095
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)