چهارشنبه 19 خرداد 1400 - 12:27
فیروزی  در تشریح نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

۱۰ درصدِ درآمدهای معدنی برای توسعه طرح‌های اکتشاف معادن هزینه می‌شود

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید براساس طرح اصلاح موادی از قانون معادن کشور، بهره‌برداران معادن باید تا سقف ۱۰ درصد از درآمدهای معدنی را برای توسعه طرح‌های اکتشاف معادن پرداخت کنند.

۱۰ درصدِ درآمدهای معدنی برای توسعه طرح‌های اکتشاف معادن هزینه می‌شود

حجت الله فیروزی درباره عملکرد یک ساله مجلس یازدهم گفت: بعد از گذشت یک سال این مجلس توانست گزارشی در این باره به مردم ارائه کند و در دیدار مجازی نمایندگان با رهبر انقلاب،ایشان کارنامه یک ساله قوه مقننه را تایید کردند.

سخنگو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: در یک سال گذشته مجلس ابتکارات،تحولات و تغییراتی در قانون بودجه داشت که وزیر نیرو از مجلس به دلیل توجه ویژه به بخش انرژی در بودجه ۱۴۰۰  تقدیر کرد.

وی افزود: موارد مذکور نشان می‌دهد که مجلس رویکرد،عملکرد، شاخه بندی و هدف گذاری خوبی انجام داده و مقام معظم رهبری ازاین موضوع رضایت داشتند.

فیروزی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب توصیه هایی به نمایندگان کردند که رعایت این توصیه ها حتماً برای ما نمایندگان لازم است چرا که باعث سرعت بخشی به کارهای مجلس و  قانونگذاری موثر در راستای حل مشکلات کشور خواهد شد.

وی بیان کرد: در پیامی که به مناسبت افتتاح مجلس یازدهم توسط حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی قرائت شد،مقام معظم رهبری نقشه راه مجلس را ترسیم کردند و تلاش های نمایندگان در استای تحقق منویات ایشان خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با ارزیابی مثبت از عملکرد کمیسیون ها تخصصی مجلس در سال اول گفت: طبیعی است هر آنچه در صحن علنی مطرح می‌شود حاصل تلاش نمایندگان و کارشناسان در کمیسیون ها است به طوری که اگر در کمیسیون ها طرح ها و لوایح تهیه و کارشناسی نشود چیزی برای بررسی در صحن وجود نخواهد داشت.

وی افزود: می توان گفت کمیسیون ها در مجموع عملکرد خوبی داشتند اما با توجه به شعار امسال که تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی است کمیسیون ها باید تلاش بیشتری را  نسبت به سال گذشته برای تحقق کامل خواسته به حق مقام معظم رهبری رهبری داشته باشند.

فیروزی خاطرنشان کرد: از آنجایی که هدف گذاری کشور بر روی حوزه‌های اقتصادی و تولید است لذا همه کمیسیون‌های تخصصی باید تمام توان خود را در این راستا به کار گیرند تا این امر مهم محقق شود.

منبع / خانه ملت

لینک کوتاه : http://hashiyehsanat.com/?p=227
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)