یکشنبه 14 آذر 1400 - 8:47
عضو کمیسیون صنایع مجلس:

واردات خودرو دست دولت را برای تنظیم بازار باز می‌کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مجلس با طرح واردات خودرو دست دولت را برای تنظیم بازار گذاشته تا با اجرای هم بازار خودرو به شکل منطقی تنظیم شده، هم رقابت در بازار ایجاد شده و هم کیفیت خودرو بالاتر برود و مشتری هم راضی شود.

واردات خودرو دست دولت را برای تنظیم بازار باز می‌کند

به گزارش حاشیه صنعت به نقل از تسنیم ، لطف‌الله سیاهکلی با بیان اینکه طرح مجلس در حوزه واردات خودرو طرح درستی است، اظهار داشت: مجلس با طرح واردات خودرو دست دولت را برای تنظیم بازار گذاشته تا با اجرای هم بازار خودرو به شکل منطقی تنظیم شده، هم رقابت در بازار ایجاد شده و هم کیفیت خودرو بالاتر برود و مشتری هم راضی شود. تولیدکننده هم یاد می‌گیرد کار با کیفیت خوب ارائه دهد.
وی با بیان اینکه اگر ۲ اتفاق بیفتد، مشکلات بازار و صنعت خودرو حل می‌شود، اضافه کرد: نخست اینکه تعداد خودروسازان باید حداقل به ۱۰ خودروساز برسد. امروز افراد زیادی آمادگی دارند که در حوزه صنعت خودرو سرمایه‌گذاری کنند؛ اما به آنها اجازه نمی‌دهیم و ۲ خودروساز را فقط نگه داشتیم.
سیاهکلی ادامه داد: اتفاق دوم این است که دولت دست مبارکش را از سر خودرو بردارد و به جای تصدی‌گری فقط سیاست‌های کلی صنعت خودرو را ابلاغ کند. در حالی که در حال حاضر دولت مدیران خودروسازی، سیاست‌های آنها و میزان تولید را تعیین می‌کند. در حالی که دولت فقط ۶ درصد از صنعت خودروسازی سهم دارد و معلوم نیست چرا دست از سر خودرو برنمی‌دارد؟
وی یادآور شد: کلاف مشکلات صنعت خودرو سردرگم نیست. مشکل از ماست که پیچیده حرف می‌زنیم و پیچیده کار می‌کنیم و در کل ماجرا پیچیده جلوه داده شده است.
در تولید خودرو باید انحصارشکنی شود
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به لزوم انحصارشکنی در حوزه تولید خودرو گفت:‌ اگر در صنعت خودرو مزیت نسبی داریم، باید در چارچوب اقتصاد مقاومتی و اصل مردمی کردن اقتصاد این مزیت نسبی را در اختیار بخش وسیعی از صنعتگران و سرمایه‌گذاران قرار دهیم تا با تولید خودروهای متنوع هم به سلایق بازار جواب دهند و هم باعث جهش تولید و اشتغال شوند.
سیاهکلی افزود: صنعت خودرو جزو صنایع پیشران در حوزه اقتصاد است؛ چرا که وقتی یک خودرو تولید می‌شود، زنجیره بزرگی از مشاغل در حوزه تأمین و توزیع قطعات، تعمیر و بازار خودروهای دست دوم و امثال آن ایجاد می‌شود که هر کدام می‌تواند چند هزار شغل ایجاد کند؛ ولی ما در صنعت خودروسازی را بسته‌ایم و به کسی اجازه ورود نمی‌دهیم.

لینک کوتاه : http://hashiyehsanat.com/?p=2114
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)