سه شنبه 18 خرداد 1400 - 8:38

اجرای طرح ترخیص خودروهای رسوبی از پارکینگ‌های سراسر کشور

رییس پلیس راهور ناجا از اجرای طرح ترخیص خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های سراسر کشور خبر داد

اجرای طرح ترخیص خودروهای رسوبی از پارکینگ‌های سراسر کشور

سردار سید کمال هادیان‌فر  با حضور در جمع خبرنگاران از اجرای طرحی جدید برای ترخیص خودروهای توقیفی رسوبی در پارکینگ‌های پلیس خبر داد و گفت: از فردا به مدت دو ماه و به مناسب یوم الله خرداد طرح ویژه ترخیص خودروهای توقیفی آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح شامل ۲۲۶ هزار خودروی توقیفی در پارکینگ‌های سراسر کشور می‌شود، گفت: طبق پیش‌بینی ماه دست کم نیمی از این خودروها با اجرای این طرح از پارکینگ ترخیص خواهند شد.

هادیانفر با بیان اینکه این طرح شامل خودروهایی که با دستور قضایی توقیف شده‌اند، نمی‌شود، گفت: حدود ۶۰ درصد این خودروها به دلیل ارتکاب تخلفات راهنمایی و رانندگی توقیف شده‌اند که امکان ترخیص آنها وجود دارد. حدود ۴۰ درصد نیز مربوط به حوزه انتظامی است که دستور قضائی برای توقیفشان وجود دارد که این خودروها برای ترخیص نیاز به دستور قضایی دارند.

وی متوسط زمان توقیف خودروهای توفیقی در پارکینگ‌ها را دو و نیم سال عنوان کرد و گفت: این طرح در ۱۲۱۳ پارکینگ در سراسر کشور اجرا خواهد شد و در خواست ما از شهروندان این است که حضور خود برای ترخیص را مدیریت کنند تا حضورشان به روزهای پایانی موکول نشود.

رییس پلیس راهور ناجا درباره شرایط بهره‌مندی از این طرح گفت: این طرح مربوط به خودروهای رسوبی است و بنابراین خودروهای توقیفی سال ۹۹ به قبل مشمول این ترخیص هستند و می‌توانند ترخیص شوند. خودروهای فرسوده و همچنین خودروهایی که هیچگونه سابقه ای در سامانه شماره گذاری پلیس ندارند از این خدمات مستثنی هستند.

هادیانفر افزود: به عبارت دیر خودروهایی که سن فرسودگی آن‌ها زیر ۲۰ سال در خودروهای شخصی و زیر ۱۵ سال در خودروهای عمومی است، مشمول این طرح نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه متقاضیان باید به دفاتر پلیس بعلاوه ۱۰ در سراسر کشور مراجعه کنند، گفت: ما هیچ الزامی برای پرداخت عوارض شهرداری برای خودروهای ترخیصی نگذاشته ایم و همچنین نیاز به معاینه فنی وجود ندارد و مالکان یا متصرفان بعد از ترخیص می بایست دنبال این کارها باشند.

رییس پلیس راهور ناجا در پاسخ به پرسشی درمورد سرانجام اجرای طرح ترخیص موتورسیکلت های رسوبی که سال گذشته به اجرا درآمد نیز گفت: ترخیص موتورسیکلت‌ها نیز هنوز طرح ترخیص موتورسیکلت‌ها همچنان ادامه دارد و تا کنون بیش از ۲۸۰ هزار دستگاه موتورسیکلت به مالکان تحویل داده شده است.

لینک کوتاه : http://hashiyehsanat.com/?p=208
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)