چهارشنبه 21 مهر 1400 - 10:42

راه حل خودروسازان برای بازیافت باتری خودروهای برقی چیست ؟

خودروهای برقی موجود در بازار عمر چندانی ندارند؛ بنابراین تعداد کمی از آن‌ها فرسوده شده‌اند. درنتیجه تعداد کمی از باتری‌های مصرف‌شده این خودروها در دسترس است

به گزارش «اخبار خودرو»،خودروهای برقی موجود در بازار عمر چندانی ندارند؛ بنابراین تعداد کمی از آن‌ها فرسوده شده‌اند. درنتیجه تعداد کمی از باتری‌های مصرف‌شده این خودروها در دسترس است. همین موضوع نیاز فعلی به‌زیرساخت بازیافت باتری خودروهای برقی را محدود کرده است. این درحالی است که با متداول شدن استفاده از وسایله نقلیه الکتریکی، بازار بازیافت باتری احتمالا گسترش می‌یابد.

بازیافت کوتاه‌مدت باتری‌ها
بازیافت کوتاه‌مدت باتری سبب جلوگیری از ورود مواد خطرناک به‌جریان زباله، هم در پایان عمر مفید باتری و هم در طول تولید آن می‌شود. درحال حاضر کار برای توسعه فرآیندهای بازیافت باتری درحال انجام است که تاثیرات چرخه عمر استفاده از باتری‌های لیتیوم-یونی و انواع دیگر باتری‌ را درخودروها به‌حداقل می‌رساند. البته تمام فرآیندهای بازیافت یکسان نخواهند بود.

فرآیند ذوب باتری‌ها
فرآیندهای ذوب، عناصر یا نمک‌های اساسی را بازیابی می‌کند و این فرآیندها درحال حاضر درمقیاس وسیع درحال اجرا هستند و می‌توانند انواع مختلفی از باتری‌های لیتیوم-یونی و هیدرید نیکل فلز را دربرگیرند.
ذوب در دماهای بالا انجام می‌شود و مواد آلی شامل الکترولیت و آندهای کربنی به‌عنوان سوخت یا احیاکننده سوزانده می‌شوند.
فلزات ارزشمند بازیابی شده و به‌پالایشگاه فرستاده می‌شوند تا محصول برای هر نوع استفاده مناسب باشد. مواد دیگر، از جمله لیتیوم اکنون به‌عنوان افزودنی‌ در بتن مورد استفاده قرار می‌گیرد.
بازیابی مستقیم
درحالت دیگر، برخی از فرآیندهای بازیافت مستقیما مواد باتری را بازیابی کرده و اجزا یا انواع فرآیندهای فیزیکی و شیمیایی ازهم جدا شده و همه مواد فعال و فلزات قابل بازیابی هستند. بازیابی مستقیم یک فرآیند در دمای پایین با حداقل انرژی مورد نیاز است.

فرآیندهای میانی
نوع سوم، فرآیند بین دو حالت قبلی است؛ چنین فرآیندهایی ممکن است برخلاف بازیابی مستقیم انواع مختلفی از باتری‌ها را شامل شود؛ اما مواد را در طول زنجیره تولید بیش از مدل ذوب بازیابی می‌کند. جداسازی انواع مختلف باتری اغلب مانعی در بازیابی مواد با ارزش بالاست. بنابراین طراحی باتری که جداسازی و بازیابی را هم درنظر بگیرد، برای گسترش وسایل نقلیه الکتریکی مهم است.

لینک کوتاه : http://hashiyehsanat.com/?p=1612
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)