دوشنبه 29 شهریور 1400 - 11:06
محبی‌ نجم‌آبادی مطرح کرد؛

طرح تسهیل صدور مجوزها پایانی برای رانت ها و امضاهای طلایی است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ضمن اشاره به وجود بازار سیاه خرید و فروش مجوزها و انحصار صدور مجوز در برخی مشاغل گفت: طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار پایانی برای رانت ها و امضاهای طلایی در کشور است.

طرح تسهیل صدور مجوزها پایانی برای رانت ها و امضاهای طلایی است

به گزلرش حاشیه صنعت به قل از خانه ملت، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار پایانی برای رانت ها و امضاهای طلایی است، گفت: متاسفانه در فضای فعلی کشور یک بازار سیاه خرید و فروش مجوزها و مفاسدی به دلیل سوءاستفاده در دستگاه‌های اجرایی برای صدور مجوز اتفاق می افتد، وجود دارد.

وی همچنین با بیان اینکه انحصار صدور مجوز در برخی مشاغل در این کشور وجود دارد، افزود: مجلس با بررسی و تصویب این طرح به دنبال شفاف‌سازی، شکستن تعارض منافع و امضاهای طلایی است تا با پایان رانت ها، بروکراسی در امور اداری کشور رفع شود.

محبی‌نجم‌آبادی تاکید کرد: براساس این طرح صدور مجوزها به دو بخش ثبت محور و تایید محور تقسیم شده  است. در گروه ثبت محور تنها فرد متقاضی درخواست مجوز خود را در سامانه ثبت می‌کند و بعد از تایید آن در کوتاه مدت کار خود را آغاز می‌کند اما پس از انجام امور نظارت های پسینی انجام خواهد شد. مجوزهای تایید محور هم باید یک مسیر را در زمانی مشخص طی کند اما اگر نهادی در این مورد پاسخی ندهد، بعد از پایان زمان مقرر شده، نظر نهاد مزبور مثبت تلقی خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: مشاغلی از جمله داروخانه ها، کلینیک های پزشکی، مراکز سونوگرافی، سردفتری، وکالت، نانوایی‌ها، آموزش رانندگی، کارگذاری بورس و … در کشور می توانند، براساس این طرح مجوز خود را برای راه‌اندازی دریافت کنند.

وی با تاکید براینکه رتبه ایران به لحاظ تسهیل محیط کسب و کار در میان ۲۰۰ کشور ۱۷۸ است، گفت: ما متاسفانه رتبه بسیار بدی در بحث صدور مجوزها برای راه‌اندازی کسب و کارها داریم و برخی ایرادات بنیادین است، اکنون مجلس با این طرح به دنبال ایجاد یک فضای جدید برای استفاده فارغ‌التحصیلان است تا آنها بتوانند، کسب و کار خود را راه بیاندازند.

لینک کوتاه : http://hashiyehsanat.com/?p=1414
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)