دوشنبه 10 خرداد 1400 - 22:20

سایپا خودرو ساز اول کشور در سال ۱۴۰۰ شد

با اعلام آمار تولید خودروها توسط دفتر صنایع حمل و نقل وزارت صمت، مشخص شد در فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۰ گروه خودروسازی سایپا در جایگاه اول خودروسازان کشور در حوزه تولید قرار گرفته است

سایپا خودرو ساز اول کشور در سال ۱۴۰۰ شد

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار ، براساس آمار تولید رسمی وزارت صمت، گروه سایپا از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه، ۶۶ هزار و ۶۹۴ خودرو تولید کرده و توانسته است نسبت به بازه مشابه در سال ۱۳۹۹، بیش از ۲۴ درصد رشد داشته باشد. این خودروساز در اردیبهشت ماه، ۳۲ هزار و ۹۷۷ دستگاه خودروی سواری تولید کرده و توانسته است تیراژ تولید پیکاپ و وانت را به ۴ هزار و ۶۶۶ دستگاه برساند. همچنین در مجموعه گروه سایپا، ۵۳ دستگاه خودروی کار و تجاری سنگین هم در ماه گذشته تولید و مونتاژ شده است.
آمار کلی نشان می دهد که سایپا در اردیبهشت ماه، ۵۳ هزار و ۶۷۲ دستگاه خودرو در کلاس های مختلف تولید کرده است.

در دو ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ سایپا ۵۸ هزار و ۵۲۳ دستگاه محصول سواری تولید کرده و نسبت به بازار مشابه سال گذشته، ۲۴.۱ درصد رشد داشته است.

همچنین در زمینه تولید وانت آمار ۸ هزار و ۱۰۷ دستگاهی را به خود اختصاص داده و ۲۵.۳ درصد رشد نسبت به سال گذشته داشته است. از ابتدای سال ۱۴۰۰ هم ۶۴ دستگاه خودروی کار و تجاری سنگین در سایپا تولید شده و این اتفاق سبب شده است رشد تولید ۲۸ درصدی برای این کلاس فنی در مجموعه خودروسازی سایپا ثبت گردد.قابل توجه است که در تولید خودرو هم اکنون خودرو سازان اعلام می کنند که ضرر دارند با توجه به افزایش ضرر با تولید بیشتر قوانین بنگاه اقتصادی می گویید باید تولید ضرر ده کاهش یابد ولی امروز ایران خودرو و سایپا افتخار می کنند که از جیب سهامدار دارند ضرر می دهند و هیچ ابایی از این موضوع ندارند در این موضوع نه بورس به نفع سهامداران حرکتی می کند و نه سهامداران می توانند خود حرکتی کنند.

لینک کوتاه : http://hashiyehsanat.com/?p=126
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)