شنبه 13 شهریور 1400 - 18:59

گمانه زنی برای یاوران وزیر صمت در خودروسازی

این روزها با شروع سکانداری  وزیر صمت، به نظر می‌رسد تغییر مدیریت در سطوح مختلف صنعت وجود داشته باشد که مهم‌ترین آن به خودروسازی منوط می‌شود.

گمانه زنی برای یاوران وزیر صمت در خودروسازی

به گزارش حاشیه صنعت،  انتخاب مدیران صنعت خودرو  بیشترین جذابیت خبری را دارد البته شرکت­های زیانده درخودرو سازی بدون علت  مهم هستند و دولتی که کمترین سهم را در آن وبیشترین توقع رااز آن دارد ‌.

اگر وزیر صمت براساس برنامه‌ای که در مجلس جهت بهبود صنعت خودرو ارائه کرد بخواهد عمل کند،. انتخاب مدیر عامل اصلح و کارامد برای رهایی از بحران در صنعت خودرو سازی بسیار حائز اهمیت است و باید مدیرانی را فارغ از سهم خواهی‌های افراد سیاسی انتخاب کند.

البته طبیعی این است که نمایندگان مجلس و خصوصا نمایندگان مجلس تهران در مجلس باید دخالت کنند و اشتغال و صنعت پایتخت مد نظرشان باشد.ولیکن نمایندگان تهران بیشتر سیاسی و به قولی بی اثر هستند چون لیستی هستند به این موضوع کاری ندارند.طیف های سیاسی هم  برای خود حق قائل هستند و در کنارآن حتی نهادهای نظارتی بدون نظر نیستند. و سفارشات از روز انتصاب وزیر درسبد ایشان قرار می گیرد.

ولی بهرحال باید فاطمی امین تصمیم بگیرد و گزینه ای از بین گزینه ها انتخاب کند یا یک گزینه جدید معرفی نمایید.

برای آشنایی بیشتر چند گزینه را نام می بریم که تلاش دارند.

از افراد مطرح و پرکارترین نجم الدین فارغ التحصیل مهندسی صنایع از دانشگاه امیرکبیر ومدیرعامل اسبق ایران خودرو و مگا موتور است که تا بحال چندین بار به این صندلی نزدیک شده و همیشه قبراق است او که شاگردانش سلیمانی و پیر محمدی هر کدام یک طرف صنعت خودرو را به دست دارند به دنبال حضور مجدد در راس خودروسازی است.

از گزینه های دیگر محسن ناقدی برادران است که در انتخابات زحمت بسیاری کشیده و رییسی هم همیشه قدردان است و او برای ایران خودرو نقشه دارد ولی سایپا را دیگر حداقل حق خود خواهد دانست.

معصوم نجفیان  رئیس هیئت مدیره سایپا ، دانش آموخته دکتری صنایع تحلیل سیستم است که برای انتخابات در آذربایجان غوغا کرداو گزینه دیگری است که حمایت طیف آذری مجلس را دارد و او ایران خودرو را برای خود و تیم خودرو خواهد خواست.

دیگر شخص محمد رضا سروش مدیرعامل اسبق سایپا ، دانش آموخته کارشناسی ارشد و دکتری از دانشگاه شریف در رشته مهندسی صنایع گرایش بهره وری است که یکبار در این صنعت ضربه خورده است البته او حتما حمایت خوبی در مجلس دارد و حامیانش هنوز در تصمیم گیری موثر هستند.

فاطمی امین به مرد تیراژ در خودرو هم فکر خواهد کرد احمد قلعه بانی رزومه خوبی دارد و وزیر هم قول تیراژ دارد.

در گمانه زنی ها از  علی شیخ زاده که عضو هیات مدیره قائم مقام مدیرعامل سایپا و مدیرعامل پارس خودرو   و عادل پیرمحمدی که از گزینه ای نزدیک به طیف اصولگرا است نام برده شده است

ولی سلیمانی مدیرعامل سایپا هم گفته می شود پا برجاست البته اگر حاشیه های جدید افراد دور برش بگذارند و مقیمی هم تلاش خوبی در مجلس داشته و متقاعد سازی توسط بخش امور مجلس ایران خودرو به خوبی انجام شده  تا انجایی که بعضی نمایندگان ذکر خیر او را به میان میاورند ولی ضرر ۳۲۰۰۰ میلیاردتومانی سال قبل کار را خیلی سخت کرده است.

بهر حال از حاشیه های صنعت این روزها تعیین مدیران عاملان سایپا و ایران خودرو است که خبرهای دست اولی طی روزهای آینده به شما خواهیم داد.

لینک کوتاه : http://hashiyehsanat.com/?p=1182
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)