چهارشنبه 3 شهریور 1400 - 10:18
سیاه‌کلی مطرح کرد

خودروسازان متهم ردیف اول گرانی خودرو/ سوءمدیریت‌ها دلیل نابسامانی بازار

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خودروسازان را متهم ردیف اول گرانی خودرو دانست و گفت: از آنجا که دولت‌ها نتوانستند تصمیم مناسب و درستی درباره صنعت خودروسازی اخذ کنند، خودروسازان سلیقه‌ای عمل کرده ومردم نیز ناچار به خرید محصولات آنها هستند.

خودروسازان متهم ردیف اول گرانی خودرو/ سوءمدیریت‌ها دلیل نابسامانی بازار

به گزارش حاشیه صنعت ، لطف اله سیاه کلی  با انتقاد از گرانی خودرو، گفت: از آنجا که دولت‌ها نتوانستند تصمیم مناسب و درستی درباره صنعت خودروسازی اخذ کنند، خودروسازان سلیقه‌ای عمل کرده ومردم نیز ناچار به خرید محصولات آنها هستند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی افزود: خودروسازان از خلا کنونی موجود سوءاستفاده کرده و قیمت‌ها را افزایش می‌دهند که دولت باید سریع نسبت به این موضوع عکس‌العمل نشان دهد و وزرایی که هنوز بر کرسی وزارت نشسته‌اند، باید اقدامات لازم را انجام دهند؛ مسئولان باید تا دقیقه آخر به وظیفه و مسئولیت خود عمل کنند.

وی اضافه کرد: هرچند دلالان در افزایش قیمت خودرو اثرگذار هستند اما تولیدکنندگان خودرو عامل اصلی هستند در واقع باید به این نکته نیز توجه کرد که اگر دولت به تکلیف خود عمل کرده و خودروسازان محصولات تولیدی را به دست مصرف‌کننده واقعی می‌رسانند، سوداگران توانایی فعالیت در این بازار را نداشتند.

سوءمدیریت در خودروسازی‌ها دلیل نابسامانی بازار خودرو

این نماینده مردم در مجلس یازدهم سوءمدیریت در خودروسازی‌ها را دلیل نابسامانی بازار خودرو دانست و ادامه داد: گفته می‌شود کاهش تولید خودروسازان منجر به افزایش قیمت خودروسازان شده است که باید بررسی شود که علت اُفت تولید چیست؟ زیرا در حال حاضر نمی‌توان دلیلی را برای عملکرد کنونی مطرح کرد.

سیاه‌کلی با بیان اینکه شرایط برای افزایش تولید خودروسازان وجود دارد، درباره تاثیر قطعی برق بر تیراژ خودروسازان، تصریح کرد: قطعی برق بر تیراژ تولید اثرگذار است اما نباید با این بهانه تولید را کاهش داد زیرا در انبارهای شرکت‌های خودروسازی خودروهای مونتاژ شده بسیاری وجود دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه وزیر صمت در شرایط کنونی باید به تنظیم بازار  توجه کند افزود: حتی در دوره‌ای که خودروسازان با قطعی برق نیز روبه رو نبودند، وضعیت همانند اکنون بود که این موضوع دلیلی بر تایید نقش خودروسازان در نابسامانی بازار است.

منبع/ خانه ملت

لینک کوتاه : http://hashiyehsanat.com/?p=1038
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)